Visum fra Ankara
-
fundiver199
Re: Visum fra Ankara
PS. Vil du ikke nok begynde at bruge "skriv indlæg" knappen i stedet for "citer" knappen, så du altid citerer hele det forrige indlæg? Ingen har brug for at få gentaget hele det forrige indlæg i en tråd, hver gang der skrives noget, og det gør, at tråden bliver umanerligt lang og trættende for andre at læse.
-
gittesaadaoui
Tak fundiver, så må jeg hellere komme i gang med at skrive til den finske ambassade,måske jeg lige skulle skrive at de skal bekræfte min mail hurtigst muligt ? , og ok til det andet med tråden, det jo ikke så godt ! det er ok bare at skrive vi trækker klagen tilbage og intet andet der ?
-
fundiver199
I behøver ikke oplyse, hvorfor I trækker klagen tilbage. De er vel sådan set nok bare glade for at få 1 sag mindre at behandle.
-
gittesaadaoui
ER det en god ide at skrive til dem om at bekræfte det hurtigst muligt, da det inden for 14 dage er vores plan at rejse til Tyrkiet
-
gittesaadaoui
Så lige et spørgsmål om det visum igen fra tyrkiet, jeg skrev til dem om at vedlægge mine lønsedler da det er mig der står for ophold og logi, vi er gift, men nu siger de det er faktisk hans økonomi de er interesseret i, jeg havde fået forståelse for at det intet betød når det var mig der står for det økonomiske, han har ingen job og dermed ingen økonomi, hvad nu nu bliver jeg i tvivl om alt det her !!
-
fundiver199
Hvis de gerne vil se kontoudskrift fra hans bank, så vedlæg den, hans økonomi har ingen betydning for sagen, når I er gift, da hans tilbagevendelsesforudsætninger slet ikke skal vurderes. Men måske kan I risikere, at de sender sagen til afgørelse hos US, fordi de ikke kan finde ud af, hvordan de skal håndtere den. Og så tager det lidt længere tid end 14 dage.
-
gittesaadaoui
Fundiver han har ingen konto der, ingen job, bor hos sin familie, han har en lille shop, men ingen kontrakt og betaler ikke tax, så der kan han ikke fremvise noget, så det kan godt se ud som om hans tilbagevendesmuligheder ikke er gode, jeg havde bare fået forståelsen af at han skulle have ca 1.500 ,00 kr. på sig gennem lufthavnen og min adresse, da det var mig der stod for kost og logi og vi er gift, så nu bliver jeg lidt fortvivlet, det koster jo mange penge at rejse til tyrkiet for os, så det skal bare lykkes. hvad nu ?
-
gittesaadaoui
og igen vil det ikke se mærkeligt ud hvis han har penge på en konto og ingen job, jeg sender penge derned, det han har er fra mig !! så vil de måske spørge hvordan han har de penge !!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Prøv at læse, hvad der er blevet svaret mht. kærester fra Philippinerne - der kan man netop bedre chancerne for visum ved at oplyse, at man sender penge til sin kæreste, fordi det støtter at der er tale om et alvorligt ment forhold.
Det samme må da så meget mere gælde for ægtefæller. Du har jo faktisk PLIGT til at forsørge din mand, så der er intet som helst mærkeligt ved at du sender ham penge.
Det samme må da så meget mere gælde for ægtefæller. Du har jo faktisk PLIGT til at forsørge din mand, så der er intet som helst mærkeligt ved at du sender ham penge.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Hvis han ikke har en bankkonto, må han jo så bare sige det, og så kan han jo heller ikke vedlægge udskrift fra den. Som sagt har det ingen betydning for sagen, da ægtefællers tilbagevendelsesforudsætninger slet ikke skal vurderes overhovedet. Det kan højest betyde, ambassaden føler sig usikre (uden grund) og sender sagen videre til US, hvilket kan give en lidt længere sagsbehandlingstid.
Der er intet at være nervøs for, da ægtefæller altid får visum, med mindre:
* De er fra Somalia eller Syrien
* De har visumkarantæne
* De er indberettet til SIS af et andet schengenlands myndigheder
* De giver udtryk for, at de vil søge om familiesammenføring under visumopholdet (så får de at vide, at de skal søge FS fra hjemlandet i stedet for at søge om visum)
* Der er tvivl om vielsesattestens eller passets ægthed mm.
* Besøget er i konflikt med 90-dages reglen
* De har søgt via et andet schengenlands ambassade og fået ansøgningen behandlet efter dens praksis
Der er intet at være nervøs for, da ægtefæller altid får visum, med mindre:
* De er fra Somalia eller Syrien
* De har visumkarantæne
* De er indberettet til SIS af et andet schengenlands myndigheder
* De giver udtryk for, at de vil søge om familiesammenføring under visumopholdet (så får de at vide, at de skal søge FS fra hjemlandet i stedet for at søge om visum)
* Der er tvivl om vielsesattestens eller passets ægthed mm.
* Besøget er i konflikt med 90-dages reglen
* De har søgt via et andet schengenlands ambassade og fået ansøgningen behandlet efter dens praksis
-
gittesaadaoui
Vi har jo prøvet at søge fra den finske ambassade i tunis uden held, så det kan være han ikke får visum af den grund så ?
-
gittesaadaoui
Det var netop noget med det økonomiske han fik afslag for der på finske ambassade i Tunis !!
-
fundiver199
Nej det er ikke en grund til afslag, at et andet land tidligere har afslået en anden ansøgning. Hvis du søger job hos Shell, får du jo heller ikke afslag, fordi du tidligere har søgt job hos Q8 og fået afslag der.
-
gittesaadaoui
Ok det lyder godt, vi håber det bedste.
-
DK-TYRKIET
Hejsa
Er helt ny i dette forum..så jeg undskylder på forhånd hvis jeg spørger om noget indlysende
Jeg er i den situation at skulle invitere min kæreste fra Tyrkiet til Danmark for første gang på 3 mdrs ferie ophold.
Jeg har i invitationen skrevet at jeg betaler for alt og at han skal bo hos mig under hele opholdet.
Jeg har ikke vedlagt kopier af mine lønsedler..skulle jeg havde gjort det?
Jeg har vedlagt kopier af billeder af os sammen..samtaler på messenger osv.
Han har pt arbejde og der er indbetalt på hans arbejdsforsikring siden maj fra hans chef. Han vil gerne herop når deres sæson slutter..ca oktober..Er det vigtigt at der er indbetalt 6 mdr på arbejdsforsikringen før han kan komme her til som turist?
Skal jeg have 50.000 kr på en konto, når det blot er ferie visum i 90 dage?
Skal der vedlægges lejekontrakt el anden dokumentation af mit hjem?
Tusind tak for et super godt forum
Pia
Er helt ny i dette forum..så jeg undskylder på forhånd hvis jeg spørger om noget indlysende
Jeg er i den situation at skulle invitere min kæreste fra Tyrkiet til Danmark for første gang på 3 mdrs ferie ophold.
Jeg har i invitationen skrevet at jeg betaler for alt og at han skal bo hos mig under hele opholdet.
Jeg har ikke vedlagt kopier af mine lønsedler..skulle jeg havde gjort det?
Jeg har vedlagt kopier af billeder af os sammen..samtaler på messenger osv.
Han har pt arbejde og der er indbetalt på hans arbejdsforsikring siden maj fra hans chef. Han vil gerne herop når deres sæson slutter..ca oktober..Er det vigtigt at der er indbetalt 6 mdr på arbejdsforsikringen før han kan komme her til som turist?
Skal jeg have 50.000 kr på en konto, når det blot er ferie visum i 90 dage?
Skal der vedlægges lejekontrakt el anden dokumentation af mit hjem?
Tusind tak for et super godt forum
Pia