Det næste skridt er jo; at vi tager til migrationsverket, men bliver lidt forvirret over nogle ting. Min kone er sammen med mig her på et visum, som udløber i december måned.
Hvis jeg søger efter EU-regler har hun jo ret til at blive sammen med mig på et processuelt ophold! Men det kan hun så tilgengæld ikke, hvis vi søger efter de svenske nationale regler.
Jeg har søgt lidt i forummet om 'processuelt ophold' og det er da vist ikke noget der hedder?
Når jeg har indleveret min ansøgning efter EU-regler, under hvilke regler opholder min kone sig - hvis det ikke er et processuelt ophold?
Det andet er; at eftersom jeg overvejer at blive bosættende i Sverige, kan der være nogle fordele ved at søge efter de svenske regler. Kan man bare indsende både en ansøgning for svensk national regler og efter EU-REGLER?
Er det noget med at ansøgningstiden er kortere hvis man søger online?
Kan se under rådgivning at at behandlingstiden nu er på 13 måneder - selvom der er noget med en grænse på 6 måneder behandlingstid (EU-regler). Har læst i forummet at der er en klagebrev man kan bruge til at klage over denne lange behandlingstid. Men tror ikke selv det nytter lige pt. da migrationsverket har hænderne fulde pt (Syrien)?
Jeg modtog i dag mit personnummer som sagt; og der stod der udover mit personnummer, at min ægtefælle også havde fået et CPR nummer. Men de sidste 4 cifte er bare '0000' - så jeg ved ikke om det er et rigtigt personnummer - som hun kan bruge at søge arbejde med?
tak for jeres tid