Eu regler eller de nationale svenske regler?
Re: Eu regler eller de nationale svenske regler?
Hmm okeey.. Er der så andet man kan prøve, altså bevis på at man er forsikret? Det gule kort eller lign.? Det kræver EU - regel jo, hvad gøre man så for at dokumentere dette (Forsikring)?
-
fundiver199
Arbejder du ikke i Danmark? I så fald har andre i samme situation fået udstedt det blå EU-sygesikringsbevis til deres ægtefælle. Der skal dog være tale om et vist antal timer om ugen.
-
fundiver199
Du skriver, at du kontaktede din "tidligere danske kommune". Men er det din arbejdskommune dvs. den kommune, hvor du pt. arbejder? Og hvad var begrundelsen for, at de "nægtede"? Og har du fået den begrundelse på skrift?
Hej .. Neej jeg har boet i et andet kommune og har arbejdet som tilkaldevikar/ ferievikar i en anden kommune.. De vil ikke udstede et kort til mig, fordi jeg ikke har betalt ATP siden oktober mdr, hvor jeg flyttede adresse. Malmø skatteverket har stemplet og skrevet på et stykke papir at de ikke har noget med det her at gøre, fordi jeg studere i København og bor i Sverige kun. Hvis jeg havde et arbejde i Sverige vil de have givet mig et siger de. Jeg skal have et "fast" arbejde, som svarer til ca.9 timer .. Det er helt umuligt...