Nye regler for familiesammenføring er trådt i kraft
Re: Nye regler for familiesammenføring på vej pr. 1. juli 20
Er der nogen der ved hvad sker after min kaereste fra Filippine som er her med turist visum vi vil gfte os? Jeg er danskstatsborgere men jeg er paa kontanthjaelp og har heller ikke 100 thusind kroner
Mvh Giovanni
Mvh Giovanni
Skal man have blobet i banken kun for at vise dem eller de vil tage dem ?
Mvh Giovanni
Mvh Giovanni
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du kan næppe få familiesammenføring, når du er på kontanthjælp - "som udgangspunkt er et krav for at få opholdstilladelse som ægtefællesammenført, at den herboende ægtefælle ikke i en periode på 3 år forud for afgørelsen om ægtefællesammenføring har modtaget hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven."
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
I kan sagtens gifte jer, men da I ikke opfylder betingelserne for at blive familiesammenført (med mindre du har særbørn), så må din kone rejse hjem igen, inden hendes visum udløber. Hvis I gerne vil bo sammen i Europa, så er køreplanen følgende:
1) Du finder dig et job og melder dig ind i en A-kasse
2) Du finder et sted at bo i et andet EU-land end Danmark
3) Din kone slutter sig til dig i det andet EU-land
4) I etablerer jer "faktisk og reelt" i det andet EU-land
5) I flytter evt. tilbage til Danmark via EU-reglerne
Hvis I gerne vil søge efter de danske regler, og du ikke har særbørn, skal du forinden have været fri af kontanthjælpen i mindst 3 år.
1) Du finder dig et job og melder dig ind i en A-kasse
2) Du finder et sted at bo i et andet EU-land end Danmark
3) Din kone slutter sig til dig i det andet EU-land
4) I etablerer jer "faktisk og reelt" i det andet EU-land
5) I flytter evt. tilbage til Danmark via EU-reglerne
Hvis I gerne vil søge efter de danske regler, og du ikke har særbørn, skal du forinden have været fri af kontanthjælpen i mindst 3 år.
Vi bor begge i København, og jeg er studerende. Ud over, at det selvfølgelig er besværligt at komme til og fra studiet, så er det mit indtryk, at sverige-løsningen er meget svær at gennemføre som studerende? Forholder det sig ikke så ledes, at jeg skal eje en lejlighed derovre? Og arbejde en hel del?
Jeg kan forstå, at det koster en 10.000 kr. at ansøge her i landet, men det er ingenting i forhold til de ulemper jeg lige har listet mht. at stikke af til Sverige?
Jeg tror ikke, at jeg er helt sikker på hvorfor du mener, at malmø-løsningen er at foretrække hvis der er en chance for, at vi kan komme igennem nåleøjet i København?
Jeg spørger bare for lige at sikre mig, at jeg ikke har misforstået noget...
Og igen, jeg er meget taknemmelig for al din hjælp
- Han er forresten amerikansk statsborger og så har han gået til danskundervisning på studieskolen og har afsluttet modul 2.
Jeg kan forstå, at det koster en 10.000 kr. at ansøge her i landet, men det er ingenting i forhold til de ulemper jeg lige har listet mht. at stikke af til Sverige?
Jeg tror ikke, at jeg er helt sikker på hvorfor du mener, at malmø-løsningen er at foretrække hvis der er en chance for, at vi kan komme igennem nåleøjet i København?
Jeg spørger bare for lige at sikre mig, at jeg ikke har misforstået noget...
Og igen, jeg er meget taknemmelig for al din hjælp
- Han er forresten amerikansk statsborger og så har han gået til danskundervisning på studieskolen og har afsluttet modul 2.
-
fundiver199
Hvis du lægger beløbene sammen på den liste, jeg tidligere har postet, så koster det ikke cirka 10.000 kroner at søge efter de danske regler, men snarere cirka 30.000 kroner plus udgiften til et sprogkursus samt en rejse tilbage til USA for at opfylde tilknytningskravet.
Hvad er det for nogen store ulemper, som du mener, at der er ved at flytte til Sverige? Der er hverken noget krav om, at du skal være boligejer eller arbejde i Sverige. Der er masser af danske studerende, som har benyttet "EU-løsningen". Læs "jeg vil... flytte til Sverige/EU-land".
Hvad er det for nogen store ulemper, som du mener, at der er ved at flytte til Sverige? Der er hverken noget krav om, at du skal være boligejer eller arbejde i Sverige. Der er masser af danske studerende, som har benyttet "EU-løsningen". Læs "jeg vil... flytte til Sverige/EU-land".
Er lige blevet gift med en Dansker i Danmark
er Thai 45 år uden eksamen. Kan ikke dansk (der er en, der hjælper mig).
1 Kan min mand arbejde i Danmark, hvis vi bor i Sverige?
2 Hvor længe skal vi bo i Sverige, før vi kan flytte tilbage til Danmark,
Min mand vil beholde sit hus i Danmark (vores hus).?
er Thai 45 år uden eksamen. Kan ikke dansk (der er en, der hjælper mig).
1 Kan min mand arbejde i Danmark, hvis vi bor i Sverige?
2 Hvor længe skal vi bo i Sverige, før vi kan flytte tilbage til Danmark,
Min mand vil beholde sit hus i Danmark (vores hus).?
-
fundiver199
1) Ja
2) Det er der ikke nogen faste regler for, men regn med mindst 3 måneder og meget gerne længere tid, hvis din mand beholder både hus og arbejde i Danmark. Det er bedst at fremleje huset, medens I bor i Sverige og det er meget vigtigt at samle grundig dokumentation for, at jeres flytning til Sverige er "faktisk og reel". Læs mere under "jeg vil.... flytte til Sverige/EU-land" og "jeg vil.... flytte tilbage til Danmark".
2) Det er der ikke nogen faste regler for, men regn med mindst 3 måneder og meget gerne længere tid, hvis din mand beholder både hus og arbejde i Danmark. Det er bedst at fremleje huset, medens I bor i Sverige og det er meget vigtigt at samle grundig dokumentation for, at jeres flytning til Sverige er "faktisk og reel". Læs mere under "jeg vil.... flytte til Sverige/EU-land" og "jeg vil.... flytte tilbage til Danmark".
hvis jeg benytter mig eu reglerne bosætter mig i sverige og får min op der. senere vil vi flytte til DK..
hva så hvis min mand ikke vil til DK senere på det tidspunkt.
jeg skal nemlig med det samme til DK men bange for at han ikke vil... Kan jeg så her sende ham tilbage til IRAK ... ?? fordi jeg vil kun tage ham til europa hvis han vil til DK efter vi har løst familiesammenføring i Sverige, men vil bare vide om jeg kan sige til myndighederne i Sverige at sende ham igen tilbage hvis hvis hvis nu han ikke vil alligevel kom til DK.... ???
her i DK er det sådan at den der bor her har 7 år til at ku sende manden/kvinden de er gift med send tilbage der hvor de kom fra. hvis de inden for de 7 år bliver skilt...
men hvordan er det nu i Sverige ???
hva så hvis min mand ikke vil til DK senere på det tidspunkt.
jeg skal nemlig med det samme til DK men bange for at han ikke vil... Kan jeg så her sende ham tilbage til IRAK ... ?? fordi jeg vil kun tage ham til europa hvis han vil til DK efter vi har løst familiesammenføring i Sverige, men vil bare vide om jeg kan sige til myndighederne i Sverige at sende ham igen tilbage hvis hvis hvis nu han ikke vil alligevel kom til DK.... ???
her i DK er det sådan at den der bor her har 7 år til at ku sende manden/kvinden de er gift med send tilbage der hvor de kom fra. hvis de inden for de 7 år bliver skilt...
men hvordan er det nu i Sverige ???
-
mh1
- Kontakt:
Der er vist noget du har misforstået - ægtefæller kan IKKE 'sende' den anden ægtefælle nogen som helst steder hen. Din ægtefælle er et menneske, ikke en pakke
Det er myndighederne, der bestemmer om en udenlandsk ægtefælle kan bevare sin opholdstilladelse eller ej. DU har intet at skulle have sagt.
Det er myndighederne, der bestemmer om en udenlandsk ægtefælle kan bevare sin opholdstilladelse eller ej. DU har intet at skulle have sagt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
I må vist sætte jer ned og tale om hvad i forventer af fremtiden. Hvis det er fordi du er bange for at han bare bruger dig som en billet til Europa så var det måske en ide og tænke over hvad det er der gør at du har fået den tanke, er det noget han har sagt,gjort etc.
Selvfølgelig er der ingen garantier for at den man gifter sig har rent mel i posen, dette går begge veje. Jeg ville aldrig nogen sinde tvinge min mand ud af danmark hvis vi bliver skilt, hvis han har lyst til at blive her vil jeg da håbe han får muligheden for det. Jeg elsker min mand og håber det bedste for ham her i livet..... Nu ved jeg så at han ikke ville blive han har intet heroppe andet end mig, det skulle da lige være tyskland hvor hans bror boer, men det er jo lidt svært på en dansk oph.t.t
Selvfølgelig er der ingen garantier for at den man gifter sig har rent mel i posen, dette går begge veje. Jeg ville aldrig nogen sinde tvinge min mand ud af danmark hvis vi bliver skilt, hvis han har lyst til at blive her vil jeg da håbe han får muligheden for det. Jeg elsker min mand og håber det bedste for ham her i livet..... Nu ved jeg så at han ikke ville blive han har intet heroppe andet end mig, det skulle da lige være tyskland hvor hans bror boer, men det er jo lidt svært på en dansk oph.t.t
-
mariamajken
sygdom hos dk statsborger,vil have sin mand til dk.
Jeg er nygift med en mand fra kenya (han arbejder i dubai) nu vil jeg selvfølgelig gøre alt hvad der står i min magt for at vi kan leve sammen som mand og kone i dk.
Min bekymring ligger i at jeg har set jeg ikke må ha modtaget hjælp i 3 år.
Det har jeg desværre gjort jeg har været syg og ude af stand til at arbejde, det der kaldes en nr 5 ved komunen, dette har ikke været selv valgt og hvis jeg får et afslag på det grundlag er det virkelig diskrimerende. jeg er rask nu og søger på livet løs et job, hvordan ser det ud for mig har vi en chance for at min mand kan komme og bo her ?
Jeg har boet samme sted i 4 år jeg kan vise de 100000 kr som kræves, jeg har et delebarn her i dk.
vi vil starte med at søge visum så han kan besøge mig i 3 mdr det vil vi gerne gøre et par gange før vi endeligt søger om ophold fast.
mange hilsner maria.
Min bekymring ligger i at jeg har set jeg ikke må ha modtaget hjælp i 3 år.
Det har jeg desværre gjort jeg har været syg og ude af stand til at arbejde, det der kaldes en nr 5 ved komunen, dette har ikke været selv valgt og hvis jeg får et afslag på det grundlag er det virkelig diskrimerende. jeg er rask nu og søger på livet løs et job, hvordan ser det ud for mig har vi en chance for at min mand kan komme og bo her ?
Jeg har boet samme sted i 4 år jeg kan vise de 100000 kr som kræves, jeg har et delebarn her i dk.
vi vil starte med at søge visum så han kan besøge mig i 3 mdr det vil vi gerne gøre et par gange før vi endeligt søger om ophold fast.
mange hilsner maria.
-
mh1
- Kontakt:
Der er en vis mulighed for at du kan få dispensation for visse krav, når du har et delebarn. Se på http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Nye regler for familiesammenføring er trådt i kraft
Ja særbørn kan give dispensation, og det er nok den udvej, som I bør forsøge først. Men ellers er EU-reglerne vejen frem for både jer og alle andre, læs "jeg vil.... flytte til Sverige/EU-land".
At reglerne er uretfærdige, kan vi hurtigt blive enige om, men retfærdighed har næppe heller været folketingsflertallets hensigt med dem.
At reglerne er uretfærdige, kan vi hurtigt blive enige om, men retfærdighed har næppe heller været folketingsflertallets hensigt med dem.
-
mariamajken
Re: Nye regler for familiesammenføring er trådt i kraft
Jeg ved ikke om jeg er endt i den rigtige rubrik her,men prøver alligevel.
jeg er gift med en mand fra kenya, han taler fransk og engelsk,har arbejdet 5 år i dubai.
han kommer og besøger mig her til jul, vi vil gerne have et barn sammen, men jeg er nervøs for at ende med at stå alene med det her i danmark,hvis han ikke kan få ophold her.jeg er 31 han er 34, jeg har et delebarn her i danmark.
jeg har ikke arbejdet i 6 år pga sygdom, jeg er blevet opereret nu og er rask så søger job og har muligvis fået et fra september, kan vi få afslag pga det, jeg mener det har jo været pga sygdom og jeg er frisk nu. hvordan ser det ud for os bliver det her et maridt og skal vi vente med at få et barn ?????? hjælp
jeg bor iøvrit til leje og har gjort det i 3 år samme sted.
jeg er gift med en mand fra kenya, han taler fransk og engelsk,har arbejdet 5 år i dubai.
han kommer og besøger mig her til jul, vi vil gerne have et barn sammen, men jeg er nervøs for at ende med at stå alene med det her i danmark,hvis han ikke kan få ophold her.jeg er 31 han er 34, jeg har et delebarn her i danmark.
jeg har ikke arbejdet i 6 år pga sygdom, jeg er blevet opereret nu og er rask så søger job og har muligvis fået et fra september, kan vi få afslag pga det, jeg mener det har jo været pga sygdom og jeg er frisk nu. hvordan ser det ud for os bliver det her et maridt og skal vi vente med at få et barn ?????? hjælp
jeg bor iøvrit til leje og har gjort det i 3 år samme sted.