Jeg har snakket med ambassaden i Stockholm. De siger at det ikke er muligt at få udstedt visum sålænge man venter på opholdskort i sverige. Grunden er at der ikke er garanti for tilbagevenden. Så det ser ud til at visumet ikke bliver til noget.
Fundiver: Skal jeg begynde at klargøre dokumenter til ansøgning om opholdskort i DK også ansøge, og blive i Sverige den første stykke tid, også flytte på et senere tidspunkt? Er det planen nu?
Afslag på opholdskort ans. ren svindel
-
fundiver199
Re: Afslag på opholdskort ans. ren svindel
Det er vel op til jer, men jeg kan da kun sige, at det lyder som en god plan 
Hej Fundervier
Vi har fået svar fra ambassaden idag om at visumet et godkendt. Vi regner med at få den imorgen, også til US på fredag og ansøge.
MEN skal jeg til borgerservice inden aflevering af ansøgning og melde flytning?
PS: Migrationsverket vil ikke acceptere min forsøg på genotagelse af sagen, og bedt os om at gen-ansøge!
Vi har fået svar fra ambassaden idag om at visumet et godkendt. Vi regner med at få den imorgen, også til US på fredag og ansøge.
MEN skal jeg til borgerservice inden aflevering af ansøgning og melde flytning?
PS: Migrationsverket vil ikke acceptere min forsøg på genotagelse af sagen, og bedt os om at gen-ansøge!
-
fundiver199
Det kommer vel an på, hvilken adresse I har tænkt jer at angive i ansøgningen. Hvis I vil angive en dansk adresse, fordi I har tænkt jer at tage ophold på denne, så er det da nok meget praktisk, at du melder flytning til folkeregisteret først. Men jeg tvivler nu på, at det er noget, som US går så meget op i eller sidder og checker som det første, når de har modtaget en ansøgning.
Under alle omstændigheder er fristen for at melde flytning jo kun 5 dage, og den skal I selvfølgelig overholde.
Under alle omstændigheder er fristen for at melde flytning jo kun 5 dage, og den skal I selvfølgelig overholde.
Ja det er til en dansk adresse vi flytter. Okay sådan som jeg forstår det, skal jeg anmelde flytning i DK inden fredag hvor vi ansøger, også skriver den nye danske adresse på papirene.. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Jeg har læst at man kan ansøge om FS efter danske regler samtidig. Men kan man gøre det på andet tidspunkt? Fordi hun fylder 24 obtober næste år.
Jeg har læst at man kan ansøge om FS efter danske regler samtidig. Men kan man gøre det på andet tidspunkt? Fordi hun fylder 24 obtober næste år.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Man kan godt skifte opholdsgrundlag senere.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG