Intern nordisk flyttening forgår normalt automatisk, også for ikke nordiske statsborger.
Når du kommer til den nye kommune, bliver du spurgt om, hvor du er flyttet fra, og dermed har de oplysningen.
Så det er i Norden, ligesom når du flytter fra en kommune til en anden.
mvh DBS
Personnummer i sverige, EU regler og rækkefølge??
Re: Personnummer i sverige, EU regler og rækkefølge??
Det er helt normal procedure at bede om kopi af lejekontrakt og se bevis for din pendling til Danmark. Det skyldes de mange proformaflytninger, altså folk som kun flytter på papiret, men ikke reelt, af fx skattemæssige grunde eller for at få sig en opholdstilladelse.
Re: Personnummer i sverige, EU regler og rækkefølge??
hej Johanzenly
- kan man få en opdatering af hvad der skete med din sag
er ved at gøre nogenlunde det samme som dig, men jeg ville lige hører om du søgte om din kones personnummer INDEN i søgte om hendes opholdskort eller var det EFTER at hun fik sit opholdskort, for min kone har ca. 2 måneder tilbage af sit turistvisum i sverige så, et personnummer til hende skal søges hurtigst muligt hvis det skal gøres inden vi søger om opholdskort...
- kan man få en opdatering af hvad der skete med din sag
er ved at gøre nogenlunde det samme som dig, men jeg ville lige hører om du søgte om din kones personnummer INDEN i søgte om hendes opholdskort eller var det EFTER at hun fik sit opholdskort, for min kone har ca. 2 måneder tilbage af sit turistvisum i sverige så, et personnummer til hende skal søges hurtigst muligt hvis det skal gøres inden vi søger om opholdskort...