Svar fra S.H.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

FLårhus

Re: Svar fra S.H.

Indlæg af FLårhus » 01.03.2011 19:46:36

Ja det gør vi også, vi er fysisk syge over det her. Min kone er gravid og stresset, hvilket ikke er godt. Jeg skal passe et arbejde over den lange distance jeg nu har, forsørge os, passe min gravide kone, kæmpe en uberettiget kamp for at tilfredsstille S.H's personlige behov for "at belyse sagen fuldt ud", gennem 4-5 omgange, hvor hendes første brev skulle have været præcist af en sådan karakter at vi ikke vil have været i tvivl om hvad vi skulle have indsendt fra start, og alt hvad vi har sort på hvidt er kun et tyndt håb om en appelsag, hvis det trods alle odds nu, falder ud som hvad jeg tiltænker at være en "afvisningsbonus" til hende.
Jeg har et bjerg af en sag, og vil i aften dokumentere det overfor rådgivningen herinde, som måske også kan hjælpe os med at gå til pressen hvis - man med så skudsikker og vandtæt en sag, stadig kan få afslag, hvad skal der så til?

I morgen tidlig tager jeg den økonomiske konsekvens og sprænger vores opsparing og kontakter en advokat, vi kan lige så godt være forberedte, når der ifølge kilder herinde florerer visse rygter om nidkære sagsbehandlere på US, og ministeren taget i betragtning, tyder intet lovende.

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 01.03.2011 19:57:30

reza4life skrev:FLårhus og Tanja72 er i friske på at smide jeres historie til pressen.Jeg er selv 100% klar hvis i hopper med på båden. :D
Man pisser ikke på mig, uden selv at forlade stedet med en smag af tis i munden.
Det værste er næsten, nu bliver vi lovet guld og grønne skove, og at sagen er fuldt belyst, og vi har jo selvfølgelig ikke lyst til at ende i en sag om injurier eller forværre vores sagsbehandling (skæbnens ironi).

Alt i alt, vores sag er ligefrem og klokkeklar. Jeg kan bevise op til flere behandlingsfejl fra S.H's side, og de må jo et eller andet sted kompensere når hun blot ud fra formodninger og et dårligt formuleret brev, har misledt os. (Bevares, vi snyder sgu ikke systemet her, det er første og eneste gang vi skal gøre dette, og det første brev vi fik - bygger på en forudantagelse af at vi har gjort dette før)

Fundiver, hvis du vil være så venlig, så lyder det som en god ide at kontakte pressen, uanset hvordan vores individuelle udfald går.

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 10.03.2011 09:45:11

YES! Endelig kom brevet vi havde ventet på. Min kone kan nu få opholdskort. Alt det langtrukne arbejde har betalt sig, men nok også fordi hun er blevet holdt lidt i kort snor :lol:

Idag skal der fejres!

reza4life

Indlæg af reza4life » 10.03.2011 09:48:24

Tillykke med din kones opholdstilladelse.Det var godt at du fik knækket S.H.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 10.03.2011 10:47:23

:D tillykke
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.03.2011 11:06:07

Jeg kan så fortælle, at der i dag bliver klaget til Integrationsministeriet over et afslag i en anden af de sager, som har været omtalt, hvor den nævnte person er sagsbehandler. Jeg har set afslaget og min vurdering er, at klagerne har en god chance for at få det omstødt.

Samtidig vil jeg dog gerne opfordre til, at man undlader at drive "hetz" imod bestemte sagsbehandlere. Sagsbehandlere kan begå fejl, men i så fald bliver disse fejl rettet op senest i forbindelse med en klagesag. Og som udgangspunkt følger sagsbehandlere bare de instrukser, som de får fra deres overordnede.

Det er derfor ikke et spørgsmål om at "knække" en sagsbehandler men om at få sin sag igennem "systemet" som helhed. Og selvom sagsbehandlerne i US sidder og administrerer en lovgivning, der er til stor gene for ÆUG`s medlemmer, så er de også mennesker, og de har som alle andre krav på et godt psykisk arbejdsmiljø.

Det vil jeg gerne bede om, at man husker på, når man kommunikerer med sin sagsbehandler eller andre ansatte i US. Også selvom der helt forståeligt er mange og stærke følelser på spil.

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 10.03.2011 13:14:07

FLårhus skrev:YES! Endelig kom brevet vi havde ventet på. Min kone kan nu få opholdskort. Alt det langtrukne arbejde har betalt sig, men nok også fordi hun er blevet holdt lidt i kort snor :lol:

Idag skal der fejres!
Hjertelig tillykke med det. :D :D :D
Er rigtig glad på jeres vegne.

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 10.03.2011 13:39:27

Hjertelig tak allesammen :) Vi er så glade.
fundiver199 skrev:Jeg kan så fortælle, at der i dag bliver klaget til Integrationsministeriet over et afslag i en anden af de sager, som har været omtalt, hvor den nævnte person er sagsbehandler. Jeg har set afslaget og min vurdering er, at klagerne har en god chance for at få det omstødt.

Samtidig vil jeg dog gerne opfordre til, at man undlader at drive "hetz" imod bestemte sagsbehandlere. Sagsbehandlere kan begå fejl, men i så fald bliver disse fejl rettet op senest i forbindelse med en klagesag. Og som udgangspunkt følger sagsbehandlere bare de instrukser, som de får fra deres overordnede.

Det er derfor ikke et spørgsmål om at "knække" en sagsbehandler men om at få sin sag igennem "systemet" som helhed. Og selvom sagsbehandlerne i US sidder og administrerer en lovgivning, der er til stor gene for ÆUG`s medlemmer, så er de også mennesker, og de har som alle andre krav på et godt psykisk arbejdsmiljø.

Det vil jeg gerne bede om, at man husker på, når man kommunikerer med sin sagsbehandler eller andre ansatte i US. Også selvom der helt forståeligt er mange og stærke følelser på spil.
Selvfølgelig skal man holde en pæn tone overfor sin sagsbehandler og respektere at de jo blot udfører et arbejde, hvilket jo også har været tilfældet her. De seneste par uger har hun jo blot vidst at hun ikke skulle rende om hjørner med os, da vi jo viste at vi havde alle de dokumenter der manglede, hun skulle blot bede om dem. Der er jo også stor forskel på at indgive en klage og bede hende kigge nærmere på det fremsendte og indbyde til dialog.

Der er stærke følelser på spil, og vi er jo ikke hævet over loven nogen af os, så når ens sager ikke har samme udfald, vil der jo være anledning til at stille en masse spørgsmål..
Senest rettet af FLårhus 10.03.2011 14:21:32, rettet i alt 1 gang.

demkar

Indlæg af demkar » 10.03.2011 14:12:43

Hejsa

Tillykke mange gange :) Nu er det vores tur til at gå igennem alt dette besvær. Jeg håber også, at jeg en dag, kan fortælle jer, at vi har fået det vidunderlige kort ;)

Besvar