Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
panda
fundiver199 skrev:panda skrev:Hej hej, gælder de regler også hvis hun har været her som aupair fra den dato hun ankom til DK på ??
En aupair må ikke være gift, så alene af den grund er svaret nej. Men fra det tidspunkt, hvor parret har giftet sig og umiddelbart efter søgt om familiesammenføring, der gælder det naturligvis.
Hej, den er jeg helt med på tak for det.............. hun er ikke længere aupair men
ansat via. en ambassade som det de kalder maid som intet har med aupair at gøre
så er det vel fra det tidspunkt hun ændrede status fra aupair til maid som er datoen
der gælder..... jeg spørger måske dumt men har svært at finde noget lige omkring
dette.....
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
-
Kontakt:
panda skrev:
Hej, den er jeg helt med på tak for det.............. hun er ikke længere aupair men
ansat via. en ambassade som det de kalder maid som intet har med aupair at gøre
så er det vel fra det tidspunkt hun ændrede status fra aupair til maid som er datoen
der gælder..... jeg spørger måske dumt men har svært at finde noget lige omkring
dette.....
Hvis hun er ansat som maid, må hun jo været oprettet hos skattevæsenet, og have opholds- og arbejdstilladelse.
Og når man bliver gift med en, som allerede er registreret hos skattevæsenet behøver man ikke gøre andet end at skrive det i selvangivelsen.
Så du behøver slet ikke bekymre dig.
For øvrigt er au pair ansatte også skattepligtige ...
http://www.skat.dk/Skat.aspx?oId=125075&vId=200925&i=70
-
Salli
- Geografisk sted: Odense
Hvis hun har været her på et arbejdsophold har hun vel haft en indtægt og i den forbindelse allerede benyttet sig af sit fradrag? - I så fald vil det jo selvfølgelig ikke kunne overføres til ægtefællen.