Tak for svaret Fundiver199
Grundet at vi har fået afslag er udlændigstyrelsen mener at jeg har ikke nok tilknytning i DK og min kone har aldrig været i landet og hun har hellere ikke.
Jeg har klaget til Integrationsministeriet over afgørelsen og jeg håber at min tilknytning bliver godkendt.
Det koster ikke ret meget at søge visum men vi må ikke søge før jeg har nok tilknyting i landet.
Hvis Integrationsministeriet acceptere min tilknytning i landet så kan vi gå igang at søge visum, indtil der kan vi ikke gøre noget.
visum til somalisk statsborger
-
fundiver199
Så hvad du siger er, at hvis man er fra Somalia og har fået afslag på FS p.g.a. tilknytningskravet, så kan man helt automatisk heller ikke få et visum?
Det er muligt, at det forholder sig sådan. Men blot for at korrigere en misforståelse, så kan det aldrig være sådan, at din kone ikke må søge om et visum. Man må altid søge om noget, hvis man har lyst. Men naturligvis er det spild af tid at gøre det, hvis det er 100% sikkert, at man får afslag.
Det er muligt, at det forholder sig sådan. Men blot for at korrigere en misforståelse, så kan det aldrig være sådan, at din kone ikke må søge om et visum. Man må altid søge om noget, hvis man har lyst. Men naturligvis er det spild af tid at gøre det, hvis det er 100% sikkert, at man får afslag.
Tak for svaret Fundiver199
Jeg har snakket med udlændingservice om det, og de sagde vi kan jo prøve, men de er 99.9% sikker at vi få afslag.
De har også skrivet i deres hjemmeside at en somaliske statsborge kan få visum, hvis ansøgeren tidligere har fået afslag på familiesammenføring på grund af sin manglende tilknytning til Danmark og ægtefællen i Danmark har en væsentlig tilknytning til Danmark.
Vi kan alligvel prøve men problemet er at min kone er i Somalia og den nærmest ambassade ligger i Ethiopia, så kommer det til at koste mange penge og chancen er 0,1%.
Jeg har snakket med udlændingservice om det, og de sagde vi kan jo prøve, men de er 99.9% sikker at vi få afslag.
De har også skrivet i deres hjemmeside at en somaliske statsborge kan få visum, hvis ansøgeren tidligere har fået afslag på familiesammenføring på grund af sin manglende tilknytning til Danmark og ægtefællen i Danmark har en væsentlig tilknytning til Danmark.
Vi kan alligvel prøve men problemet er at min kone er i Somalia og den nærmest ambassade ligger i Ethiopia, så kommer det til at koste mange penge og chancen er 0,1%.
Senest rettet af ahmed2009 22.03.2009 17:53:25, rettet i alt 1 gang.
-
fundiver199