4 Vigtige spørgsmål vedr. Visum

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Weygan

Re: 4 Vigtige spørgsmål vedr. Visum

Indlæg af Weygan » 29.05.2018 17:02:42

Da min kone ringede og spurgte ind til udfyldelsen af visum og invitation og hvordan det hænger sammen med EU regler og hendes rettighed til at tilslutte sig mig i landet, spurgte de i løbet af samtalen om hendes navn. Hun blev bagefter nervøs for, om det kan bruges imod hende ved visum ansøgning, at hun har stillet nogle spørgsmål, og givet sit navn da der blev spurgt om det? Er der grund til at være nervøs for, om det kan forbindles med en senere visumansøgning, og ende med afslag på baggrund af det?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.05.2018 18:13:19

Når man bruger EU-regler, kan der kun gives afslag med henvisning til den offentlige sikkerhed, sundhed eller orden. Længere er den faktisk ikke.

Weygan

Indlæg af Weygan » 29.05.2018 18:35:53

Skaanebo til undsætning, tusind tak!. Ok, det vil vi have i baghovedet, tak! Vi vil søge som ambassaden har instrueret og skrive at hun har til hensigt at forlade landet igen før de 90 dage.

Hvis der på nogen måde bliver spurgt ind til om vi har til hensigt at blive i landet i interviewet, er det så acceptabelt at sige at vi godt kender til EU-reglerne for 'residence card' og en EU borgers rettigheder, men har til hensigt at følge reglerne, og derved forlade landet inden visum udløb, såfremt det er det vi skal. Vi vil selvfølgelig kun besvare, hvad der bliver spurgt om, og vi vil jo gerne tale sandt. Der er jo intet ulovligt i det vi gør.

Alternativt, vil vi sige i interview hvis spurgt, at hun KUN kommer på besøg, og ikke har til hensigt at tilslutte sig mig i landet i længere end de 90 dage.

Ultimativt, lyder det til at være ligegyldigt. Men det ville være bedst at få visum så smertefrit som muligt :-P

@mh haha, ja det er rigtigt, vi var i tvivl om hvorvidt vi kun måtte udfylde felt 34 og 35, hvis vi gav oplysning om, at hun ville blive hos mig. Har læst mig til, at vi selvfølgelig godt kan bruge felt 34 og 35, selvom vi angiver hun kun besøger mig. Sorry, fik blandet lidt rundt i det. Tak!! :-)

Besvar