hjælpppppppppppp

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

COkoye
Geografisk sted: Slagelse-Nigeria

Indlæg af COkoye » 05.10.2008 08:39:01

Hej
min mand og jeg prøvede i sin tid FS ved denne paragraf...." Herudover kan der være særlige situationer, hvor en ansøger – på trods af, at han eller hun ikke opholder sig lovligt i Danmark – har mulighed for at indgive sin ansøgning om familiesammenføring i Danmark.

Der skete det,at vi ikke fik noget kvitteringsbrev,men at politiet fik besked af Udlændinge service om min mands adresse og blev hentet og frihedsberøvet i en måned og derefter tvangsudsendt ekskorteret af 2 politifolk,plus indgangs forbud i et år......
UdlændingeService gav ikke os besked om noget som helst ,og når jeg ringede,var det det sædvanlige....tusinder af undskyldninger om hvorfor de var bagud med deres arbejde,men ingen konkrete svar...
Jeg ville være meget forsigtig i jeres sag,og tror måske det vil være bedst med en eller anden form for sveriges løsning...hvad med wilken løsningen,den kan du læse mere om på http://www.dansknordiskmodstand.dk/
Set i bakspejlet var det vores største fejl,at vi havde tillid til Udlændinge Service.for man tror jo de arbejder efter paragrafferne.
I vores tilfælde nægtede de at behandle FS,da min mand havde haft ulovligt ophold,til trods for at det var jo netop årsagen til vi søgte via denne særlige paragraf.Men for mig at se,er det bare lokkemad,for at få en chance til at tage folk med bukserne nede,og smide så mange ud som muligt....Uden at tænke på andet end at være dansk folkepartis forlængede arm.
Vi klagede selfølgelig og inden vi fik svar var min mand blevet tilbagesendt,da vi også blev nægtet procesuelt ophold.I svaret blev det bare bekræftiget at de nægtede at behandle sagen,da han havde haft ulovligt ophold.
så nu er der gået 2 gange 10 måneder siden min mand og jeg sidst var sammen i dk.Da han blev hjemsendt,kom han i fængsel direkte fra lufthavnen,da immigrations myndighederne jo bliver nødt til at gøre noget når 2 danske politi mænd kommer og aflevere en landsmand.....
Det betød at min mand var der i 14 dage under kummerlige forhold og kom kun ud,da han betalte under bordet til en korrupt politi direktør.
Vi søgte så visum og fik afslag efter næsten 6 måneder,med den begrundelse at min mand havde haft ulovligt ophold i DK,hvilket han var blevet straffet for 1 gang før.Jeg vidste det ikke før,men man bliver af US straffet for samme sag flere gange.
Nu har vi så FS inde og vi venter og venter og venter....
Kære du...Jeg håber det bedste for dig og din mand..
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem.(Disney)

SP

Indlæg af SP » 07.10.2008 20:22:37

Hej
først vil jeg sige tudintak for jeres hjæpl.
Han bliver i hvert fald ikke sendt hjem nu. Han har lige klaget over sin sag så først skal de behandle hans sag og det tager godt nok et stykke tid.

Vi er blevet gift i Irak for to år siden. Jeg søgt ikke familiesammenføring før fordi jeg troede på at han vil få opholdstilladelse i Sverige. Jeg kunne heller ikke søge familiesammenføring da han boede i Irak da der ikke fandtes/findes Danskambassade. Så vidt jeg ved så er der også nogle speciale regler hvad der angår Iraker og familiesammenføring.
Da jeg har fast arbejde er det lidt svært at flytte til Sverige.
Nu er jeg i tvivl om han skal flytte til Danmark?????
Er det så bedst at han ingiver sin del af ansøgning til den danskeambassade i Sverige?
vh
P

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 07.10.2008 20:59:00

Hvis I føler jer sikre på, at han ikke bliver hjemsendt inden for de næste 6-12 måneder, som det sikkert kan tage at sagsbehandle i Danmark, så kan han naturligvis blive i Sverige og indgive ansøgningen på den danske ambassade i Stockholm.

SP

Indlæg af SP » 08.10.2008 15:08:14

Hans sag vil tage mere end 6 måneder så jeg vil bed ham at indgive sin del af ansøgningen i Sverige.
Mange mange tak

Besvar