Problemer med at få min kommende kones datter med til DK

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.02.2009 15:28:27

Der findes ingen regler om den slags i EU´s Opholdsdirektiv. Hvis myndighederne i hans hjemland vil lade ham rejse ud, så har I også ret til at få udstedt et opholdskort til ham uden yderligere kontrol fra f.eks. de danske eller svenske myndigheders side.

Så det vil primært være overfor de russiske myndigheder, at I skal bevise, at det er med faderens accept, at drengen flytter til Sverige eller hvor, I nu har tænkt jer at bo i første omgang.

Jeg ville gå til en russisk advokat og få ham til at udforme en erklæring, som herefter skal underskrives af barnets far i advokatens nærvær, hvorefter advokaten også skriver under som vitterlighedsvidne. Så kan det ikke blive ret meget mere officielt.

Det er uantastelighed af underskriftens ægthed, der er det centrale, ikke om den er sat på den ene eller anden form for blanket.

Erklæringen skal så selvfølgelig udformes på både russisk og engelsk, så de danske eller andre myndigheder i EU også kan forstå den, hvis der opstår tvivl eller spørgsmål.

Silas

Indlæg af Silas » 24.02.2009 15:49:07

Super godt svar.

Selvom min kone er fra Trinidad er situationen den samme som danrus'.
Dog har min kone allerede haft hendes datter med til Danmark på turist Schengen-visum to gange tidligere, så det burde jo så ikke blive noget problem.

Jeg bukker og skraber for din viden fundiver. :)

astra16V

Indlæg af astra16V » 01.03.2009 16:38:45

Hej !

Dette stykke papir SKAL laves i hjemlandet og den med forældre myndigheden er noget være vrøvl . Eksmanden skal bare skrive under
på denne formular som ligge på de Danske ambassader. Og hvis han ikke vil skrive under ja så er der et problem for så kan barnet ikke forlade
sit hjemland. Mange ex mænd vælger jo at gøre sådan bare for at chikanere sin tidligere sammenlever uden at tænke så langt at det måske
er bedst for barnet. Men man skal sikre sig dette stykke papir.

Mvh. Astra16V

Besvar