Nu er der gået 4 måneder siden min mand søgte besøgsvisum!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

margit
Geografisk sted: danmark københavn

Indlæg af margit » 03.07.2008 08:41:30

hej
mig og min ægtefælle søgte om besøgsvisum i midten af oktober 06 hvor jeg havde en invitation med til ham i sep 06 for 3 mdr og i midten af nov ringede jeg til us og de fortalte mig at den var gået igennem så tænkte jeg nu kommer han snart men et brev fra ankara til alanya hvor min mand var ville være 10 dage om at komme frem og det kunne jeg ikke forstå så jeg ringede til ankara og spurgte om min mand ikke bare kunne henvende sig hos dem men nej han skulle have et brev med fra dem som han først skulle vente på da der var gået 12 dage så ringede jeg igen og sagde at han ik havde modtaget noget og så sagde den venlige dame at så sender vi det bare igen og venter og det var på vej til at blive jul og den ville vi gerne fejre sammen og helst nytår med så det fortalte jeg hende og til sidst opgav hun og fortalte mig hvad han skulle have med og det fortalte jeg ham han ankom natten til juleaften 06 men så havde jeg også ringede til us og ankara en gang om ugen for at de ik skulle glemme mig
så til jer andre vil jeg bare sige at i skal hænge i for det er det hele vær når de første gang kommer til dk

COkoye
Geografisk sted: Slagelse-Nigeria

Indlæg af COkoye » 10.07.2008 11:31:01

Der er nu gået 5 måneder og min mand har lige fået afslag på besøgsvisum......med den begrundelse at us formoder at han vil tage fast ophold i Dk.......Det er fuldstændigt urimeligt,absurt og totalt UACCEPTABELT......at afvise på den måde.....
Det er jo fuldstændigt lovligt at søge FS på et besøgsvisum ophold....
Det ville jo være desamme hvis kommunerne lukkede social og bistandskontorne,for at forhindre nye personer at søge om hjælp.
Nu skal FS papirene så udfyldes.....da jeg har særbørn og ikke kan tage den mulighed at smutte til Sverige i 2 til 10 uger....hmm.....
Hvor er det iøvrigt der er tale om 2 uger????Og hvad konkret skal man gøre for at få sin ægtefælle dertil på så kort tid?Man kommer til Sverige eller Tyskland,får job og et sted og bo.....og hvad gør man så???
En dybt fortvivlet
Conni,der kæmper videre.....
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem.(Disney)

Anne Alver
Geografisk sted: Danmark

Klage

Indlæg af Anne Alver » 10.07.2008 11:58:34

kan du ikke klage over afgørelsen?

COkoye

Indlæg af COkoye » 10.07.2008 12:02:16

Klager fra både min mand og jeg er sendt afsted....
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem.(Disney)

COkoye

Indlæg af COkoye » 10.07.2008 12:04:25

et lille ps.har skriftligt fra integrations ministeriet fået besked om at,der vil gå 1-2 måneder før der er svar på klagen.......grrrrr...

Besvar