1. Det skulle kunne lade sig gøre - men der har vist ingen tilbagemeldinger været fra dem, som har prøvet at søge på den måde.
2. Ja, men hvorfor så ikke blive gift i DK?
3. Næh, hvorfor skulle det det?
4. På samme måde som de titusindvis af andre udlændinge uden dansk eller svensk - eller tyrkisk - personnummer bliver viet andet steds end deres respektive hjemland. Du fik linket til oplysning om processen i Sverige, for DK kan du fx læse her: https://www.aarhus.dk/da/borger/familie ... dinge.aspx
5. Det gør det i reglen lettere hvis man spørger om råd og vejledning FØR man lægger planer, men ingen kan jo endnu sige om du har forkludret noget ved at gøre det omvendt.
Hjælp - vedr. visum/sverige og bo i Tyrkiet
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hjælp - vedr. visum/sverige og bo i Tyrkiet
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Hjælp - vedr. visum/sverige og bo i Tyrkiet
Tak for svar
..
Jeg har skam fået rådgivning inden jeg besluttede mig - har fået alt for mange "forslag" - jeg har fulgt en dansk kollegas anvisning - som har fået alt i orden
..
Jeg venter lidt og ser om jeg hører noget fra migrationsverket - synes det er belastende at der er 11 mdr. behandlingstid :/
Alternativt får jeg en anden familiemedlem til at invitere hende til Danmark - hvor vi bliver viet her - så flytter hun med mig til Sverige - så må man tage på migrationsverket sammen?
På forhånd tak..
Jeg har skam fået rådgivning inden jeg besluttede mig - har fået alt for mange "forslag" - jeg har fulgt en dansk kollegas anvisning - som har fået alt i orden
Jeg venter lidt og ser om jeg hører noget fra migrationsverket - synes det er belastende at der er 11 mdr. behandlingstid :/
Alternativt får jeg en anden familiemedlem til at invitere hende til Danmark - hvor vi bliver viet her - så flytter hun med mig til Sverige - så må man tage på migrationsverket sammen?
På forhånd tak..