Multiple Entry udstedt, men ....
Re: Multiple Entry udstedt, men ....
Der er ikke noget det hedder en ny periode på den måde som du skriver det. Hvis du kigger tilbage i kalenderen fra dags dato og 180 dage tilbage, på hvor mange dage din kæreste har været i Schengen, så må et ikke overskride 90 dage. Det er altså ikke mere kompliceret end det. 
Prøv og hjælp mig med at forstå det, istedet for at slynge den der kommentar ud konstant.
Jeg synes sgu det er ret nedværdigende, og gider du ikke bruge din tid på at lade mig forstå det, så er det også ok.
Den 6 måneders periode gælder så fra 26/6-25/12, da han indrejser første gang d. 26/6 - altså ef han nødt til at forlade DK senest 25/12, for så at starte en ny 6 måneders periode fra d. 26/12? Er det sådan det skal forstås.
Jeg synes sgu det er ret nedværdigende, og gider du ikke bruge din tid på at lade mig forstå det, så er det også ok.
Den 6 måneders periode gælder så fra 26/6-25/12, da han indrejser første gang d. 26/6 - altså ef han nødt til at forlade DK senest 25/12, for så at starte en ny 6 måneders periode fra d. 26/12? Er det sådan det skal forstås.
Nej det er ikke rigtigt forstået. Han skal ikke forlade landet den 25/12. Han skal forlade landet når han har været maksimalt 90 dage i Schengen, fra den 26/6, så du kan ikke sige noget om hvornår han skal forlade landet, når du ikke siger hvornår han rejste hjem fra sit besøg den 26/6, og hvornår han indrejste Schengen igen.Karakus skrev:Prøv og hjælp mig med at forstå det, istedet for at slynge den der kommentar ud konstant.
Men indrejser han den 26/6 og udrejser igen 2 dage efter den 28/6 så må han jo rejse ind igen når han har lyst, men han har nu kun 87 dage tilbage af de dage han må opholde sig i Schengen inden den 26/12.
Så i teorien (kun i teorien da månederne i året jo ikke er ens) kan han vælge at være i schengen 2 dage og så være ude af schengen i 2 dage, og så i schengen i 2 dage og ude af schengen i 2 dage for evigt, da datoen for hvornår ens 6 måneders periode starter jo "rykker" sig hele tiden efterhånden som dags dato også ændrer sig.
Følgende rejsemønster vil i princippet også være fuldt lovligt at gentage år efter år.
Ankomst 1. januar, og hjemrejse efter 30 dage i Schengen
Ankomst 1. marts, og hjemrejse efter 29 dage i Schengen
Ankomst 1. maj, og hjemrejse efter 30 dage i Schengen
Ankomst 1. juli, og hjemrejse efter 29 dage i Schengen
Ankomst 1. september, og hjemrejse efter 30 dage i Schengen
Ankomst 1. november, og hjemrejse efter 29 dage i Schengen
Det vil kunne lade sig gøre fordi at datoen for hvornår de 6 måneder regnes fra jo rykker sig hver eneste dag. grunden til at jeg så skriver 29 dage og ikke 30 i halvdelen af gangene, er jo at hvis jeg brugte 30 hver gang, så ville han ikke kunne ankomme 1. juli, da han jo så ville have brugt 91 dage fra den 1. januar til 1. juli (begge dage er jo inkl).
Så jeg holder altså fast i at det ikke er sværere end at du på en hvilken som helst dato skal kunne tælle antal dage i Schengen, og i en periode på 6 måneder før dato du kigger fra, må din kæreste ikke have opholdt sig mere end 90 dage i Schengen.
Kigger du den 4. april, så skal du tælle dage fra og med den 4. oktober.
Kigger du den 1. september, så skal du tælle dage fra og med den 1. marts.
Kigger du den 24. december, så skal du tælle dage fra og med den 24. juni.
Som DBS foreslog dig (og ja jeg ved godt at det ikke kan gøres på den måde i praksis, pga af månederne ikke har samme antal dage, men som et visuelt billede kan det måske hjælpe dig).
Forestil dig kalenderen som en lang tommelstok med 365 dage på
Lav så et stykke papir med et hul i der svarer til 182 dage (det lader vi være vores 6 måneder, af mangel på et bedre tal) og er vel egentlig det som du kalder for din periode.
På din kalender laver du en blå streg på alle de dage hvor din kæreste har været i Schengen (huske at markere både indrejse og udrejse dage).
Du kan nu flytte dit stykke papir over din kalender, og antallet af blå streger må på intet tidspunkt være mere end 90. Er det mindre end 90 så har din kæreste mulighed for at opholde sig i Schengen i de antal dage der er tilbage før i rammer 90 dage.
Jeg tror ikke at mine evner rækker til at forklare det mere udførligt end jeg har gjort her, så jeg håber at det hjalp dig lidt til at forstå hvordan det hænger sammen.