Familiesammenføring og Revaldering

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

soreng

Re: Familiesammenføring og Revaldering

Indlæg af soreng » 03.04.2013 10:36:11

Ro på. :-)
læs her
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... rgelse.htm

Dispensation

Kravet om selvforsørgelse kan fraviges, hvis ganske særlige grunde taler imod, at kravet stilles. Det kan fx være, hvis den herboende ægtefælle:

er flygtning eller har beskyttelsesstatus og fortsat risikerer forfølgelse i sit hjemland. Læs mere om flygtninge
har hjemmeboende mindreårige børn med selvstændig tilknytning til Danmark eller har samvær med mindreårige særbørn. Læs mere om mindreårige børn
er alvorligt syg. Læs mere om alvorlig sygdom/handicap

Den medarbejder du har snakket med tager fejl....Den er altså ikke meget længere end det. ;-)

Hansnygaard

Indlæg af Hansnygaard » 03.04.2013 10:45:47

HAHA

Jeg ved godt jeg er meget tung i det men vil bare 210% sikker.
og det virker bare på alle til at det ikke kan lade sig gøre, jeg snakkede med indvandrerådgivningen i går og han sagde at jeg skulle være heldig hvis jeg havde 10% chance for at den gik!!

så det er der for jeg ikke helt kan forstå alt det her!!

soreng

Indlæg af soreng » 03.04.2013 11:07:26

Altså ud fra hvad du har skrevet så kan jeg ikke se hvorfor at du ikke skulle kunne.

Vi er enige om at det eneste punkt som du/i ikke lever op til er punktet om selvforsørgelse ikke, og at du har dine børn hos dig hver anden weekend hvor de også sover der, samt at du nok også har dem lidt i sommerferie, hver anden jul osv. sådan en almindelig hveranden weekend far?

Hvilke begrundelse gav indvandrerrådgivningen for at du kun skulle have 10% chance for at det gik? Hvad mener han skulle være problemet?

Hansnygaard

Indlæg af Hansnygaard » 03.04.2013 11:39:48

Jeg er på revaldering og er har 2 børn hveranden weekend, sådan som det ser ud nu men er ved at arbejde på at have dem hveranden weekend!!

Min kommende kone har været i DK engang før her for en måned siden og kommer her i starten af juni igen hvor vi skal giftes og lave FS, så hun skulle gerne blive!!
Hun har sgt hendes arbejde på i Kina og gjort ALT klar til at flytte, så vi håber på at alt vil gå godt!!

Indvandrerrådgivningen var flinke til at hjælpe i starten og sagde at det ikke var et problem men ville lige høre om det var en revaldering jeg havde, hvor jeg svarede "JA, det er det", hvor jeg så fik svaret på et det så meget sort ud

soreng

Indlæg af soreng » 03.04.2013 11:55:22

Hansnygaard skrev:Jeg er på revaldering og er har 2 børn hveranden weekend, sådan som det ser ud nu men er ved at arbejde på at have dem hveranden weekend!!
Den skal jeg lige have igen...Du skriver vist det samme 2 gange. :-)
Hansnygaard skrev:Indvandrerrådgivningen var flinke til at hjælpe i starten og sagde at det ikke var et problem men ville lige høre om det var en revaldering jeg havde, hvor jeg svarede "JA, det er det", hvor jeg så fik svaret på et det så meget sort ud
Revalidering gives efter aktivloven, men der gives dispensation for den regel ved særbørn, så længe man ser dem minimum hver anden weekend (det er tommelfingerreglen, for minimum samvær der kan give dispensation).

Indvandrerrådgivningen skal du nok også tænke 2 gange over at modtage råd fra, og især betale for nogle ydelser
Se eventuelt her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/09/19/194754.htm
og her
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/09/16/222313.htm

De har op til flere gange været i mediernes søgelys pga dårlig/forkert rådgivning, der flere end en gang har kostet personer deres opholdstilladelse, som de ellers godt kunne have fået, hvis Indvandrerrådgivningen ellers havde gjort det arbejde de var blevet betalt for.

I bedste tilfælde gør indvandrerrådgivningen ikke nogen skade. I værste gør de. Men de gør INTET man ikke kan gøre selv relativt simpelt.

Besvar