skilsmisse under sagsbehandling??

Her diskuterer vi praktiske og juridiske forhold omkring skilsmisser samt muligheden for, at en ægtefællesammenført kan blive i Danmark efter en skilsmisse

Redaktører: ZB, AUG Board

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: skilsmisse under sagsbehandling??

Indlæg af mh1 » 19.10.2012 19:41:57

Det vil nok være en god idé at gå ind her: https://www.borger.dk/Sider/Boernetilsk ... f6efe8a839

og læse alle betingelserne grundigt igennem.
mh
Rådgiver for ÆUG

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 20.10.2012 14:16:50

Soereng, Syntes du lyder meget hård i din tone, der står ingen steder at hun ikke ønsker at tage ansvar, eller at han står med hele ansvaret. som jeg læser det i de første indlæg, ønsker manden at hun skal kunne få boligsikring samt enligforsørger tilllæg osv. for at kunne opfylde betingelsen for at få enlig forsørger tillæg skal min et af børne af bopæl hos hende...

Når man sørger seperation er der faktisk en punkt hvor der skal tages stilling til evt. børn, ligeledes hvor børne skal bo osv, og den aftale gælder stadig ved en skilsmisse...

Hvis manden flytter ud til en ven eller ligende i de 7 mdr det tager inden hun får perment oph, stiller det ham ikke dårliger eller bedre i forhold til at skulle få en bopælspligt på børne.
Hvis de allerede er enig i tingene er det sådan set bare at sætte sig ned og lave et stykke papir hvor aftalerne nedskrives og underskrives af begge parter ( to eksemplare) på den måde et BEGGE parter bedre stillede hvis den ene når den tid kommer skulle lave ballade..

Noget andet er, konen er ikke den onde her, ej heller manden, der er altid to sider af samme sag, og sandhedene ligger som regel et sted i mellem...Det det hander om er at alle parter kommer så godt som muligt gennem perioden. Og uanset hvad skal han jo til at vænne sig til ikke at se børne alle ugens 7 dage ( ligesom moren også skal) på den ene eller den anden måde, det er desvære en af skilsmissens konsekvenser.

Mit råd er at uanset hvad i vælger så gør det med respekt for hinanden, og behandl hinanden ordentlig, hvis både mor og far fremstår som enige, og giver udtryk for at uanset evt. midlertidliger boligforhold/økonomi forhold osv så har mor og far styr på tingene... Min erfaring er at hvis man gør det udviser ro, respekt og at de voksne tager ansvaret. så skal børne nok klare situationen, fordi de stadig føler sig trykke . Fordi de ikke skal gå og være nervøse eller bange.... børn kan nemlig lide begge deres forældre.....

soreng

Indlæg af soreng » 20.10.2012 14:56:00

Durmaz skrev:Soereng, Syntes du lyder meget hård i din tone, der står ingen steder at hun ikke ønsker at tage ansvar, eller at han står med hele ansvaret. som jeg læser det i de første indlæg, ønsker manden at hun skal kunne få boligsikring samt enligforsørger tilllæg osv. for at kunne opfylde betingelsen for at få enlig forsørger tillæg skal min et af børne af bopæl hos hende...
Jeg blander mig ikke i om hun ikke ønsker at tage ansvar, eller hvem der står med ansvaret. Jeg kender hverken spørgeren eller hans kone, og kan af gode grunde derfor ikke vide noget som helst om hvem der tager ansvar, ej heller hvordan de er kommet i den situation at de skal seperares. Mit post var svar til GitteK der skrev
"Flyt hjem til dine forældre eller en god ven og betal fortsat til den nuværende bolig, således at din kone OG DINE BØRN kan bevare noget stabilitet. "

Et råd jeg mener indeholder alt det som du beskriver, og som jeg derfor reagerede på.

Besvar