Hjælp til min bror
Re: Hjælp til min bror
Tusind tak for hjælpen
De er i gang med at søge visum, vi regner med at de kommer til januar. Så tager de det derfra 
You are in thoughts again today as you so often are, & I can not help but wish, sometimes, you were not quit so far.. But life has spots for both of us, & even though we are far apart, you are never any further then right here in my heart <3
Hej alle,
Tak for hjælpen med alt hvad i har skrevet.. Det har virkeligt hjulpet.
Min bror er blevet gift og de har søgt om familiesammenføring, det er stadig i process. Hun har også født en rask dreng og jeg er stolt som faster. Problemmet er at moren stadig ikke har et cpr-nummer men det har min bror. Han har været dansk statsborger i 10 år, men jordermoren har skrevet at hun ikke har og det kan barnet heller ikke få Hun har et midertidligt) . Jordermoren siger at man kigger om moren har cpr nummer og ikke faren. Min bror ringede til vores sorgen og hun sagde at barnet selvfølgeligt skal have et cpr. nummer men det med statsborgerskab ved hun ikke noget om kan ikke bestemme. Er der nogen herinde der ved hvem de skal henvende sig til? Hvem de skal snakke med? Kommunen siger det ikke er dem.
På forhånd tak.
Min bror er blevet gift og de har søgt om familiesammenføring, det er stadig i process. Hun har også født en rask dreng og jeg er stolt som faster. Problemmet er at moren stadig ikke har et cpr-nummer men det har min bror. Han har været dansk statsborger i 10 år, men jordermoren har skrevet at hun ikke har og det kan barnet heller ikke få Hun har et midertidligt) . Jordermoren siger at man kigger om moren har cpr nummer og ikke faren. Min bror ringede til vores sorgen og hun sagde at barnet selvfølgeligt skal have et cpr. nummer men det med statsborgerskab ved hun ikke noget om kan ikke bestemme. Er der nogen herinde der ved hvem de skal henvende sig til? Hvem de skal snakke med? Kommunen siger det ikke er dem.
På forhånd tak.
You are in thoughts again today as you so often are, & I can not help but wish, sometimes, you were not quit so far.. But life has spots for both of us, & even though we are far apart, you are never any further then right here in my heart <3
Hvis de var gift før barnet blev født er din bror automatisk, får barnet automatisk dansk statsborgerskab. et CPR nummer har egentlig ikke noget at gøre med dansk statsborgerskab. Det kan man også sagtens få selv om man ikke er dansk statsborger (f.eks ved familiesammenføring).Suza skrev:Hej alle,
På forhånd tak.
Så hvis de var født da barnet blev født, blev faderskabet til barnet automatisk fastslået til at være din bror.
https://www.borger.dk/Sider/Faderskab.aspx
Og da han er dansk statsborger, får barnet også automatisk dansk statsborgerskab.
https://www.borger.dk/Sider/Om-dansk-st ... rskab.aspx
Det er det lokale borgerservice kontor der skal klare de praktiske ting når først barnet er registreret i jeres lokale sogn.