Naza .. ang familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

soreng

Re: Naza .. ang familiesammenføring

Indlæg af soreng » 28.01.2013 08:45:14

ta det med ro skrev:US kan simpelthen ikke be en kvoteflygtning om at bo i Irak, da du er Iraner og Iran er 3. land for dig Iran, som de andre og du nu ved ''kan ikke bo i'' og US kan ikke be jer om at bo i Iran.
Læs nu hvad der er blevet skrevet. Naza er IKKE kvoteflygtning. Naza er dansk statsborger.
ta det med ro skrev:US stillede ikke økonomisk krav til os og mange andre kurder også som er flygtninge heller ikke. Dit baggrund og mit og alle de andre jeg kender er det samme.
Vi har også boet i et lejer i Irak og nationalitet er Iran og UN gav os opholdstilladelse i 1997.
Vi to kommer fra samme sted :wink:

ta det med ro du får slet ikke afslag det er jeg 1000000000000 % sikker på.
Igen. Naza er IKKE flygtning længere. Naza er dansk statsborger. Så hvordan din ansøgning blev behandlet i 1997 (for 16 år siden), mens du havde status som flygtning, kan naza altså ikke bruge til ret meget. :roll:

Jeg forstår sagtens dit formål, hvilket er at skrive nogle opmuntrende ord. Men faktum er at som tingene er lige nu vil naza's ansøgning givet blive afvist på baggrund af at tilknytningskravet ikke er opfyldt. Og det er også selvom at du for 16 år siden fik opholdstilladelse på baggrund af at være flygtning.

ta det med ro

Indlæg af ta det med ro » 28.01.2013 09:08:51

Bare fordi naza har dansk statsborgerskab hjælper det ikke på at hun godt kan bosat sig i Iran og Irak.
Problemet er de to lande der er ligeglad med dette om man har pas eller ej.

Jeg havde også dansk statsborgerskab da jeg søge og fik mit ægtefælle herop uden at stille nogle af kravene i 2012
Som sagt mit baggrund og nazas baggrund er akuret det samme, men to ting er ikke det samme. Det er hun kom til Danmark i 1996 og jeg 1997. Naza kan ikke forklar us, at hun ikke kan men det kunne jeg godt.

ta det med ro

Indlæg af ta det med ro » 28.01.2013 09:12:40

Må lige spørge om kan naza ringe til us og fortæl dem hun ikke længere er kvoteflygtninge ??? Hvid dette hjælper på sagen så må hun gør det.

soreng

Indlæg af soreng » 28.01.2013 09:30:20

ta det med ro skrev:Må lige spørge om kan naza ringe til us og fortæl dem hun ikke længere er kvoteflygtninge ??? Hvid dette hjælper på sagen så må hun gør det.
Det hjælper ikke noget på sagen. Det har us allerede fundet ud af...Det er jo det der står i brevet fra asyl kontoret.

Naza har ikke "skadet" hendes sag ved at sige at hun var kvoteflygtning. Hun har bare forsinket den en del, da asyl kontoret nu også skulle spørges. Naza's ansøgning vil rimeligt sikkert blive behandlet på helt lige fod med alle andre danske statsborgere, når fristen for at naza kan svare udløber. Og i den behandling kigges der på tilknytningskravet, som naza pt ikke virker til at leve op til. Indtil videre har naza ikke kommet med nogen holdbar grund til hvorfor hun ikke KAN bo i Irak med hendes mand.

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 28.01.2013 09:35:48

1-soreng hvad grund skal Naza kom med for at visse hun ikke kan bo i Irak ???
2-kan nazas mand aflevere sit visum til http://irak.um.dk/da/honoraert-konsulat/ altså honorært konsulat...? kun hvis naza og hendes mand vil søge om visum
3- hvad betyder honorært konsulat?

soreng

Indlæg af soreng » 28.01.2013 09:48:38

Dk4Ever skrev:1-soreng hvad grund skal Naza kom med for at visse hun ikke kan bo i Irak ???
Hvor i alverden skulle jeg vide fra hvilke grund naza skal give for at vise at hun ikke kan bo i Irak? En almindelig begrundelse er vel at man risikerer forfølgelse af staten (ikke at nogle fætre og onkler), lige som når man er flygtning.
Men det er jo ikke en digtetime, hvor vi skal prøve at opfinde grunde. :wink:

Findes grundene skal naza da selvfølglig skrive det til us, men findes der ikke flere grunde end us allerede kender til, skal man selvfølglig begynde at finde på grunde, og dermed lyve overfor us...Det kommer der sjældent noget godt ud af i længden.

Indtil videre er det som naza har sagt, at hun ikke kan bo i Irak fordi at der er nogle familiemedlemmer der er sure på hende og hendes familie. Det er ikke godt nok som argument for ikke at kunne bo i et land, da det er et rent privat problem.

Det er slet ikke sikkert at naza reelt har nogle holdbare grunde til hvorfor hun ikke KAN bo i Irak. Hun VIL helst bo i Danmark, hvilket jeg for så vidt godt kan forstå, men som argument for hvorfor hun ikke KAN bo i Irak, skal der mere til end at noget familie vil en ondt, og at man derudover syntes at der er bedre i Danmark.

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 28.01.2013 09:52:22

Jamen naza skriver hun er forfulgt og har aldrig boet i Iran og Irak altså forfulgt af begge land og hendes forældre har livet et liv i den lejr hun snakker om men ikke i Kurdiske del i Iran eller Irak. det er et stort grund synes jeg.

2-kan nazas mand aflevere sit visum til http://irak.um.dk/da/honoraert-konsulat/ altså honorært konsulat...? kun hvis naza og hendes mand vil søge om visum

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.01.2013 09:57:14

Dk4Ever skrev:1-soreng hvad grund skal Naza kom med for at visse hun ikke kan bo i Irak ???
1) En god grund kan f.eks. være, at Iran ikke vil kendes ved naza og anerkende hende som iransk statsborger, fordi hun er vokset op i en flygtningelejr i Irak, og der ikke findes papirer, der viser, at hun er iransk statsborger. Og at hun som dansk statsborger har søgt om en opholdstilladelse i Irak, men at dette er blevet afvist af de irakiske myndigheder, og at det ikke vil være muligt at søge om og få en anden slags opholdstilladelse i Irak.

Hvad angår Irak kunne en anden god grund være, hvis nazas ægteskab ikke kan anerkendes i Irak f.eks. pga. den forskellige religion, ægtefællerne har, eller fordi der er tale om et homoseksuelt par, hvilket ikke accepteres i Irak.

Som det fremgår af den efterhånden temmelig lange diskussion i forum bliver det ikke nødvendigvis særlig let for naza at finde de argumenter, der vil overbevise US. Og derfor må naza træffe en beslutning om, hvorvidt det er værd at bruge tid og kræfter og måske penge på advokatbistand på overhovedet at gøre forsøget.

Hvis der gives dispensation, slipper parret for kravene om bankgaranti, selvforsørgelse og beståelse af danskprøve, og det er da nogle væsentlige fordele. Men familiesammenføringen kan formentlig gennemføres hurtigere, hvis de accepterer at leve op til disse krav.

2) http://um.dk/da/om-os/ministeriet/find-os/asien/irak/

3) Et konsulat er en diplomatisk repræsentation for et land i et andet land, men med mere begrænset arbejdsområde end en ambassade. F.eks. kan et konsulat normalt ikke tage imod eller behandle visumansøgninger.

soreng

Indlæg af soreng » 28.01.2013 10:00:10

Dk4Ever skrev:Jamen naza skriver hun er forfulgt og har aldrig boet i Iran og Irak altså forfulgt af begge land og hendes forældre har livet et liv i den lejr hun snakker om men ikke i Kurdiske del i Iran eller Irak. det er et stort grund synes jeg.
Hvor skriver hun at hun er forfulgt i Irak?

Det som jeg lige kan finde at naza skriver om Irak er
Jeg ved ikke om i ved det, men det er så farligt at bo der, der er jo ballade og dag efter dag bliver folk bombet idag mistede 50 personer livet på gaden i byen fordi en idiot havde masser af tnt eller bombe havde det nu er i bilen midt i byen springer han det i luften.

Hvem vil bo i et sted hver et eneste sekunt være bange for nogen er efter dem eller der ikke er fred i landet man kan dø midt på gaden pga iraker der kommer ind i landet og bomber kurder i luften.
min forældre blev gift med deres egen vilje. mors familie var imod dengang for mange år siden. siden da er de efter min mor og far hehe. jeg ved godt det er gammeldags. men det er blevet til et stort had, at stadig min mors familie er efter min far og hans børn dvs en af dem er MIG
så hvis jeg skal besøge kurdistan den del i Irak så skal jeg gøre det hemmeligt at ingen får det af vide. ellers folk sladre videre også får min mors familie det af vide. folk der ned har gevær, de skjuler sig et sted og venter til de møder den de vil skyde.
men hvis jeg skal bo med min mand der, hvor mange dag, måned eller år skal jeg bo hemmeligt.
Jeg kan ingen steder der læse at naza er forfulgt i Irak, andet end at nogle fra hendes mors familie er sure på dem, men det er altså ikke det samme som at være forfulgt.

ta det med ro

Indlæg af ta det med ro » 28.01.2013 10:01:54

visum er ikke nødvendig. hvorfor bad us mig ikke om søge visum til min ægtefælle. det samme min 3 venner som også søgte fs uden stille kravene og uden søge visum. de er også ligesom dig og mig fra altash lejr.

hvis vi kunne bo i kurdiske dele i Iran eller Irak hvorfor var vi så i den lejr i så mange år uden mad, strøm, varme, vand jeg ved ikke hvad. som dk 4ever siger hvis dette er ikke grund nok for us, så er us bare efter et eller andet småt ting for kun at nægte dig og din mand opholdstilladelse.
men jeg tror personligt ikke at us kræver dig stille bank garantien og at i skal søge om visum. det er bare noget nogen skal gøre men ikke kurder fra altash lejren.

Hvis de nægter jer opholdtilladelse ring til UN. DE ER MEGET GOD TIL AT HJÆLPE KVOTEFLYGTNINGER: dit baggrund er ligegyldig hvad kvoteflygtning det er med den status du er kommet til DK. dansk statsborgerskab fjerne ikke frygten for at kunne bo i Irak eller Iran.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.01.2013 10:06:27

Dk4Ever skrev:Jamen naza skriver hun er forfulgt og har aldrig boet i Iran og Irak altså forfulgt af begge land og hendes forældre har livet et liv i den lejr hun snakker om men ikke i Kurdiske del i Iran eller Irak. det er et stort grund synes jeg.
Jeg kan sagtens forstå, at man ikke har lyst til at bo i Irak, hvis man har tilbragt de første 10 år af sit liv i en flygtningelejr i det nordlige Irak på et tidspunkt, hvor Saddam Hussein begik folkemord på en del af det kurdiske mindretal. Og jeg kan også forstå, at selve tanken om det kan være angstfremkaldende.

Men prøv for et øjeblik at se det med de danske myndigheders øjne:

1) Saddam Hussein blev væltet for snart 10 år siden, og i dag har den nordlige del af Irak reelt en form for selvstyre. Så man kan vel næppe påstå, at kurdere i dag generelt er udsat for forfølgelse i det nordlige Irak. Det ville nærmest svare til at påstå, at jøder ikke kan bo sikkert i Israel, fordi den israelske stat ikke var der til at beskytte dem i 1945.

2) naza har mødt sin ægtefælle under en rejse til Irak, hvilket i sig selv modsiger en påstand om, at det ikke er sikkert for hende at opholde sig i området.

3) At man aldrig har boet et sted (som voksen) er ikke en grund til, at man ikke kan flytte dertil. Nazas mand har jo heller aldrig boet i Danmark, men vil gerne flytte hertil.

naza

Indlæg af naza » 28.01.2013 10:07:45

Jeg er ved at blive skør.
Jeg har ikke sovet hele natten.

Jeg har fået ''angst'' ved at tænke tanken om at bo i Irak eller Iran, derfor bestilte tid hos lægen til kl 14 idag :cry:

soreng

Indlæg af soreng » 28.01.2013 10:11:11

ta det med ro skrev:visum er ikke nødvendig. hvorfor bad us mig ikke om søge visum til min ægtefælle. det samme min 3 venner som også søgte fs uden stille kravene og uden søge visum. de er også ligesom dig og mig fra altash lejr.
Kunne det tænkes at du søgte om familiesammenføring under nogle andre regler end dem der er gældende i dag (husk at reglerne ændrede sig for lidt over et ½ år siden)?
ta det med ro skrev:hvis vi kunne bo i kurdiske dele i Iran eller Irak hvorfor var vi så i den lejr i så mange år uden mad, strøm, varme, vand jeg ved ikke hvad. som dk 4ever siger hvis dette er ikke grund nok for us, så er us bare efter et eller andet småt ting for kun at nægte dig og din mand opholdstilladelse.
Så er det da godt at Irak er sådan et stort land, så man kan bosætte sig et andet sted i landet.
ta det med ro skrev:Hvis de nægter jer opholdtilladelse ring til UN. DE ER MEGET GOD TIL AT HJÆLPE KVOTEFLYGTNINGER: dit baggrund er ligegyldig hvad kvoteflygtning det er med den status du er kommet til DK. dansk statsborgerskab fjerne ikke frygten for at kunne bo i Irak eller Iran.
Når du skriver at baggrunden er vigtigere end statsborgerskabet når us skal træffe deres afgørelse, er det så noget du ved, eller er det noget du tror?
Hvis det er noget du ved, kan du så ikke lige henvise til noget lovtekst der undersøtter det du skriver, for umiddelbart er det noget værre vrøvl du skriver.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.01.2013 10:14:45

ta det med ro skrev:dit baggrund er ligegyldig hvad kvoteflygtning det er med den status du er kommet til DK.
Nej naza er ikke kommet til Danmark som kvoteflygtning. Naza er kommet hertil som familiesammenført med sine forældre. Og hvis det i sig selv skal være nok til at udløse en dispensation, så vil alle børn af flygtninge have krav på dispensation, da de alle sammen befinder sig i en situation, der kan sammenlignes med nazas.

Og det tror jeg altså, man får meget svært ved at overbevise de danske myndigheder om, at de skal have. For mange af reglerne er netop lavet med henblik på at motivere efterkommere til at vælge en ægtefælle, der bor i Danmark i forvejen for at bremse det, nogle kalder for "kædeindvandring".

Oprindeligt var det mest efterkommere af tyrkiske og pakistanske gæstearbejdere, man havde i tankerne, fordi det var dem, der var flest af. Men i dag er en stigende andel af de efterkommere, som har nået gifte-alderen, børn af flygtninge. Så generelt at få dem undtaget fra alle kravene, alene fordi de er børn af flygtninge, vil givetvis være fuldstændig politisk ufremkommeligt.
ta det med ro skrev:dansk statsborgerskab fjerne ikke frygten for at kunne bo i Irak eller Iran.
Det kan du have ret i, men en diffus frygt er ikke tilstrækkelig begrundelse for, at man har ret til at få sin ægtefælle til Danmark ifølge de internationale konventioner.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.01.2013 10:16:40

naza skrev:Jeg har fået ''angst'' ved at tænke tanken om at bo i Irak eller Iran, derfor bestilte tid hos lægen til kl 14 idag :cry:
Kære naza

Hele denne diskussion er blevet meget teoretisk og forvirrer dig måske mere, end den hjælper. Lad mig derfor slå en ting helt fast:

Ingen i Danmark kan tvinge dig til at flytte til Iran eller Irak. Det eneste, der kan ske, er, at din mand ikke får en opholdstilladelse.

Besvar