vi vil gerne bo sammen, men jeg kan ikke komme til tyskland, fordi jeg har to børn i forvejen og faren vil ikke give lov til at jeg flytter til tyskland (vi har fælles forældremyndighed). Jeg er selv tysker og har boet i Dk siden 2008, men har fået min permanent opholdstilladelse i april 2013, dvs så har jeg haft den i mindst 3 år og det er vist en forudsætning, men ellers overevejer jeg at søge om dansk statsborgerskab. Jeg har også haft arbejde uafbrudt i den tid jeg er i dk.
Vi overvejer nu stærkt om vi skal giftes. det er en uuholdbar situation for ham, da han altid har været aktiv i arbejdslivet, og det kan han ikke lige nu så længe han har visum.
- Kan han komme til dk med dette visum? Det må jo være et schengenvisum. ( Men det vil han lige finde ud af ved sin advokat)
- hvor lang tager det at vi kan familiesammenføres efter vi bliver gift? (jeg læste også noget om spontane vielse i dk?)
- Hvad har det med bankgaranti at gøre? skal man også betale dem selvom han har boet i tyskland (europa) i 13 år? (Papirenene er alt iorden), er det muligt at låne fra banken? Kan læse at man kan få noget tilbage når han afslutter Dansk A1 og A2?
- når han så kommer til dk kan han begynde med at finde arbejde? kan læse at man ikke skal være afhængig sociale ydelser, men det kræver jo at man kommer hurtigt ind i arbejdslivet. og det er jo også det han vil, fordi han er ikke en menneske der sidder hjemme. JEg er lige nu selv med to børn og ikke den der fortjener stort.
Der er vist mange mange flere spørgsmål. Lige nu kører det sindsygt rundt i hovedet af mig og synes det er svært at finde rund på nettet med al de paragraffer og det og det hele lyder virkelig kompliceret. Håber at få hjælp her så jeg kan blive klogere på det hele. og det kan være at kommer flere spørgsmål