Afslag på visum til DK, hvad gør vi?????

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Maro

Afslag på visum til DK, hvad gør vi?????

Indlæg af Maro » 25.11.2015 06:04:21

Hej.

Jeg er dansk statsborger og vil meget gerne have min kæreste som er fra Marokko hjem på besøg for bagefter at blive gift og søge familiesamføring.

Vi har søgt visum 1. Gang på den danske ambassade i starten af september, men fik afslag fordi han ikke fik dokumenteret at han havde intentioner om at komme hjem igen. Derfor søgte vi igen her i starten af november, igen afslag på samme grundlag. Det skal siges jeg er gravid og det har han jo selvfølgelig fortalt og det er grunden til at han vil op og besøge mig, fir at være med til fødslen her 5. December.

Vi er så fortrivlede og aner ikke vores bedste råd. Han vil dog prøve at se om han kan søge via Spanien.

Er der nogen der har nogen gode råd til hvad vi skal gøre, hvordan eller om det bare er håbløst iøjeblikket.

Vi ser sidste udvej at så snart jeg har født og kan så rejser jeg ned til ham og så må vi ordne tingene den vej. Men vi ser selvfølgelig helst at han kunne komme her op.

Mange hilsner Susanne

Maro

Re: Afslag på visum til DK, hvad gør vi?????

Indlæg af Maro » 26.11.2015 06:05:00

Er der noget der har erfaring med at søge et normalt turist visum til Spanien, uden nogen invitation som marokkaner ?

Maro

Indlæg af Maro » 27.11.2015 13:06:58

Hvis min kæreste får visum til Spanien og kommer til Danmark denne vej, kan vi så søge familiesammenføring alligevel?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 27.11.2015 13:45:34

Ja, hvis han har schengenvisum til alle schengenlande og søger fra Danmark, inden visum udløber.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 29.11.2015 10:39:21

For vejledning omkring afslag bør du kontakte ÆUGs rådgivning via kontaktformularen under "rådgivning". Der kan du vedhæfte en kopi af afslagene.

Det er nødvendigt at læse et afslag for at kunne give nogen form for kvalificeret vejledning. Marokko er i Hovedgruppe 3, hvor der som udgangspunkt kan gives visum til at besøge en kæreste. Så noget er gået "galt" for jer, og det er umuligt at sige, hvad det er, uden at læse selve afgørelsen og den begrundelse, der er givet for den.

At søge visum til et andet land i Schengen vil ligne præcis det, det er, nemlig visumshopping. Troværdigheden af en ansøgning til Spanien vil være ekstremt lav, og chancen for, at den imødekommes, vil være stort set = nul.

Så i stedet for at spilde mere tid og penge med ansøgninger, der afslås, skal I få hjælp til at finde ud af, HVORFOR I har fået afslag, så I kan rette op på det, der er gået galt for jer.

Besvar