Mister opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
dire91

Mister opholdstilladelse

Indlæg af dire91 » 15.08.2015 11:58:57

Hej alle sammen

Jeg søgte den 29/5 om forlængelse af opholdstilladelse på baggrund af FS

Jeg har været inde på nyidanmark og der står stadig kun de modtaget ansøgning og det er to mdr inde i sagen ? Kan det virkelig passe, burde det ikke kun tag 3 måneder?

Jeg er bange for at miste min opholdstilladelse pga. Boligkravet fordi min mands forældre bor hos os

Vi lejer et hus med 2 sove værelser og 2 stuer hvor af de bruger den ene stue som sove værelse

Når jeg lejer må de vel godt bo hos os eller har vi gjort noget der gør jeg mister min opholdstilladelse

fundiver199

Re: Mister opholdstilladelse

Indlæg af fundiver199 » 23.08.2015 06:13:41

Hvis boligen ellers har værelser nok til det antal personer, der bor i den, er det intet problem, at man lejer en del af sin bolig ud eller råder over boligen sammen med andre i f.eks. et bofællesskab eller kollektiv.

Det meste af sagsbehandlingstiden er reelt ventetid. Så hvis servicemålet er 3 måneder, er det helt normalt, at de første begynder at kigge på sagen efter 2 måneder og 29 dage. Efter 2 måneder og 30 dage træffes der så forhåbentlig en positiv afgørelse.

Det er lige som, når du står ved kø i kassen i supermarkedet. Så begynder ekspedienten heller ikke at taste dine varer ind, før hun er færdig med at betjene alle de kunder, der står foran dig i køen.

bolind

Indlæg af bolind » 24.08.2015 07:57:00

Jeg skal ikke kunne sige hvad udfaldet af din ansøgning bliver, men jeg er nogenlunde sikker på, at så længe du har indgivet din ansøgning, korrekt, i god nok tid, så kan US i princippet bruge så længe de vil på at behandle den:

"Man har lov til fortsat at opholde sig i Danmark og arbejde eller studere, mens Udlændingestyrelsen behandler ansøgningen om forlængelse. Hvis man ønsker at forlade Danmark i denne periode, kan man ansøge om en tilbagerejsetilladelse gældende for Schengenlandene. En tilbagerejsetilladelse giver ret til at vende tilbage til Danmark, selv om ens opholdstilladelse ikke længere er gyldig. En tilbagerejsetilladelse kan kun udstedes indtil 3 måneder før passets udløbsdato, og indtil 6 måneder før udløbsdatoen på konventions- og fremmedpas."

(Sakset fra nyidanmark.dk, her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... er_man.htm )

dire91

Indlæg af dire91 » 25.08.2015 11:45:35

hvordan vil du dokumenter det er et bofælleskab. Det er kun min mand der står på lejekontrakten

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 25.08.2015 15:44:37

Som sagt er boligkravet opfyldt, hvis din mand råder over hele boligen alene eller sammen med andre, og der højest bor 2 personer i hvert beboelsesrum. Som jeg hører dig, har I en 4-værelses lejlighed, og så må I jo bo op til 8 personer i den.

Besvar