Søge fra udlandet.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Carla

Søge fra udlandet.

Indlæg af Carla » 31.07.2015 01:05:55

Jeg er noget i tvivl, om jeg skal tage til DK sammen med min baby og søge FS derfra (mens min mand arbejder i sit hjemland Chile) eller om vi skal søge fra Chile og så sammen tage af sted, hvis vi får FS.

Vi er gift. Jeg er 32 og flyttede til Chile i 2010. Jeg har ikke modtaget sociale ydelser.

Egentlig synes jeg, at det måske ville være nemmest at søge fra udlandet, for så splitter vi ikke familien op. Samtidig kan jeg prøve at søge job i DK imens herfra og håbe på job og så tage af sted før.

Jeg synes, det er lidt besværligt at tage til DK og finde bolig uden at vide i hvilken en del af landet, jeg kan finde arbejde i og samtidig med en lille baby på armen.

Min tvivl er måske om vores chancer nu er mindre i og med at vi søger fra udlandet? Og ikke har hverken job eller bolig på plads endnu i DK.

Mht boligkravet og for at bekræfte (hvis vi søger FS fra udlandet) så har vi 6 mdr til at finde bolig, når vi får svar på FS ifølge coming home reglen, ikke? Altså vi behøver ikke opfylde boligkravet når vi afleverer FS blanketten vel?
Men hvad skal man så skrive på ansøgningsblanketten, der hvor der spørges ind til bolig i DK?

På forhånd mange tak for svar.

Besvar