hej
mig (28)og min kone(27) er lige blevet gift på rådhuset i kbh d.10.6.14
jeg er dansk og hun er filippiner
hun er her i Danmark på turistvisum, vi besluttet os først om at blive gift da hun havet været her i 3 uger på dette visum, som udløber d.6 juli... kan vi ansøge om FS nu, imens hendes turistvisum stadig er gældene ?
en anden ting er mit spørgsmål om, selvforsørgelse
har kun korte perioder i mit liv været uden arbejde.. er faglært bager, og har været medlem af fagforening og a-kasse i 4 år.
men for et år siden blev jeg sygmeldt i 2 månder, da jeg var i a-kassen (samlet 3 månder), og blev derfor givet sygdagpenge fra ydelsecenteret ( trode faktis det var fra a-kassen men nej)
kan sygdagspenge være til hindring for FS ?
familiesamføring sygdagspenge visum
-
fundiver199
Re: familiesamføring sygdagspenge visum
1) Ja der kan søges fra Danmark, så længe hendes visum er gyldigt, og hun ikke har opbrugt det antal dage, som det giver ret til at opholde sig i Schengen. Bemærk at dette er to forskellige ting, der BEGGE skal være opfyldt for, at hun er her lovligt
2) Sygedagpenge udbetales efter sygedagpengeloven. Det er kun ydelser efter aktivloven og integrationsloven, der indgår i selvforsørgelseskravet.
2) Sygedagpenge udbetales efter sygedagpengeloven. Det er kun ydelser efter aktivloven og integrationsloven, der indgår i selvforsørgelseskravet.