Sagen handler om at skaffe min kones to døtre opholdstilladelse, så de kan komme hjem til deres mor, og lille bror.
Der er mange ting galt her, så jeg forsøger lige at skabe et overblik over problemet omkring US's DNA-prøve generelt, og i vores sag specifikt.
I april fik US en blodprøve fra min kone (i DK) og hendes to børn (i Nigeria).
1. Denne DNA-prøve tager iflg. US 3 måneder, i forhold til en almindelig DNA-prøve til brug til faderskabssager her i DK, som kun tager 2 uger at få svar fra. (Med en nøjargtighed på >99.999%)
2. I følge vores kontakt ved konsulatet i Lagos, hvor prøvet blev taget, foregik det fuldt tilfredstillende. Prøverne blev mærket rigtigt, og sendt det rigtige sted hen.
3. Nu, fem måneder senere, får vi at vide at prøverne er destrueret og nye skal tages (de vil gerne stikke lidt mere i vores døtre) fordi prøverne "ikke har været mærket korrekt".
Første problem, som jeg kan se, går ud på at US tydeligvis ikke har håndteret personfølsomme informationer korrekt (DNA-prøverne) eftersom nogen har haft adgang til at ændre/påvirke oplysningerne som fulgte med. Er dette evt en sag for rigsrevisionen?
For det andet har de valgt ikke at tage kontakt til forældrene, min kone og jeg, men derimod rettet henvendelse til konsulatet, som jo ikke kan gøre alverden.
For det tredje; hvordan kan det tage tre måneder at få lavet sådan en blodprøve, når det, iflg. professionelle (f.eks.: www.blumlab.dk), kun tager to uger?
Jeg vil specielt gerne vide hvordan vi kommer videre herfra, da det er min indstilling at en ny DNA-prøve (3 måneders nøl) ikke kan komme på tale. Derimod syntes jeg lidt goodwill fra US, må være på sin plads, eftersom de jo har klokket godt og grundigt i det, eller det er måske helt umuligt...?
5 måneder uden en lyd, og så skal vi starte forfra...
-
fundiver199
Flyt til et andet EU-land end Danmark og find dig et job i dette land. Så er alle jeres problemer løst. Når du har arbejdet 10 uger i det andet EU-land kan du og din familie flytte tilbage til Danmark efter EU-reglerne, og så vil I ikke have mere bøvl med Udlændingeservice.
Dette er den korte version og gælder faktisk for alle, som er gift med en ikke-EU borger.
Dette er den korte version og gælder faktisk for alle, som er gift med en ikke-EU borger.