Køb af ejendom med penge fra udenlandsk kæreste
Re: Køb af ejendom med penge fra udenlandsk kæreste
Hej allesammen.
Jeg har vigtigt spm til jer.
Jeg kom fra filippinerne, Min mand og mig har lige købte et lille hus fra en auktion og udbetaling beløb har jeg lånt fra en veninde. Huset stå under mit navn som solo ejer.
Nu, har jeg modtaget brev at jeg skal bevis om jeg bor her mere end 5 år eller hvis ikke, må jeg søge tilladelse fra JM.
Spm. det samlet 5 år er det inklusiv ferier? for eksempel.
Kom til Danmark April 2007 og udrejst d November 2010. I 2011 og 2012 kom jeg til danmark som tourist 4 gange i løbet 2 år. Bagefter fra december 2013 har fået opholdstilladelse familiesammenføring og har sendte forlængelse (pga pas) og det er nu under behandling. Kan man sige at jeg har ca 5 år, er det rigtigt?
Hvor kan man få en erklæring at jeg har boet fast i danmark i 5 år nu.
Håber I kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
MARIA
Jeg har vigtigt spm til jer.
Jeg kom fra filippinerne, Min mand og mig har lige købte et lille hus fra en auktion og udbetaling beløb har jeg lånt fra en veninde. Huset stå under mit navn som solo ejer.
Nu, har jeg modtaget brev at jeg skal bevis om jeg bor her mere end 5 år eller hvis ikke, må jeg søge tilladelse fra JM.
Spm. det samlet 5 år er det inklusiv ferier? for eksempel.
Kom til Danmark April 2007 og udrejst d November 2010. I 2011 og 2012 kom jeg til danmark som tourist 4 gange i løbet 2 år. Bagefter fra december 2013 har fået opholdstilladelse familiesammenføring og har sendte forlængelse (pga pas) og det er nu under behandling. Kan man sige at jeg har ca 5 år, er det rigtigt?
Hvor kan man få en erklæring at jeg har boet fast i danmark i 5 år nu.
Håber I kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
MARIA
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej. Dine ophold uden opholdstilladelse kan ikke tælles sammen med dine øvrige ophold.
Hvis din mand er dansk eller har permanent ophold i DK, så får du formodentlig den tilladelse uden problemer FORUDSAT at I selv har tænkt jer at bo i huset.
Hvis din mand er dansk eller har permanent ophold i DK, så får du formodentlig den tilladelse uden problemer FORUDSAT at I selv har tænkt jer at bo i huset.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for dit svar mh.
Det er lidt dum spm men, kan ikke finde ansøgning om tilladelse til helårsbolig har set kun ansøgning til fritidsbolig.
Ved I linket?
Hvilke papir jeg skal vedhæft i ansøgning.
På forhånd tak.
MARIA
Det er lidt dum spm men, kan ikke finde ansøgning om tilladelse til helårsbolig har set kun ansøgning til fritidsbolig.
Ved I linket?
Hvilke papir jeg skal vedhæft i ansøgning.
På forhånd tak.
MARIA
-
mh1
- Kontakt:
Jeg tror ikke der er noget ansøgningsskema, du kan skrive en ansøgning selv.
Du skal formodentlig vedlægge kopi af vielsesattest samt erklære at du vil bruge huset som bolig for dig og din ægtefælle. Evt. kan din ægtefælle skrive med under på den erklæring.
Du skal formodentlig vedlægge kopi af vielsesattest samt erklære at du vil bruge huset som bolig for dig og din ægtefælle. Evt. kan din ægtefælle skrive med under på den erklæring.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tusind tak for hjælpen. Jeg har sendte alle nødvendige papir håber det lykkes..

Hej,
Har fået positiv svar fra JM ang. Købe bolig i DK. Behandlings tid kun ca 10 arbejdsdage.
Mvh
MARIA
Har fået positiv svar fra JM ang. Købe bolig i DK. Behandlings tid kun ca 10 arbejdsdage.
Mvh
MARIA
-
mh1
- Kontakt:
Tillykke - det er ikke altid svært 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG