Jeg er ny her på forummet men har nydt godt af alle de råd der er at finde
Siden 2004 har jeg været sammen med en tyrkisk statsborger. Vi har været sammen det meste af tiden i Tyrkiet siden da, bortset fra at jeg opholdt mig i DK for at færdiggøre gymnasiet, og han skulle tjene sin værnepligt i TR. To gange i 2006 har han været i DK på turistvisum. Min far fungerede som sponsor (skulle stille bankgaranti første gang men ikke anden), idet vi begge opholdt/opholder os i Tyrkiet.
Idet vi ser os nødtvunget til at bruge Sveriges-løsningen skal vi giftes i løbet af et par uger, for at letteregøre den proces.
Min spørgsmål lyder så på om det er sikrest at bruge min far som sponsor igen, idet jeg jo bor i Tyrkiet og ikke har bolig i DK (har ikke arbejde i TR, har fast addresse hos mine forældre), eller om det er nemmere/hurtigere hvis jeg selv er sponsor for min kommende mand. Vi har begge gange på spg. nr. 35 svaret at sponsoren (min far) betaler for opholdet, idet vi som boende i TR ikke har økon. midler til dette (i papirene).
Eller er det måske bedre hvis vi gør som de to foregående gange - altså venter med at gifte os til vi er i DK og søger som de foregående to gange?
Jeg er også i tvivl om hvad der kan stå i invitationen. Vi har brugt insigt i dansk kultur osv. + lære at kende familien som årsag til besøget, men jeg tror ikke den holder længere ifg. US/ambassaden. Hvad skriver man 3. gang?
Håber der er nogen som har et godt råd. På forhånd tak
Jannie