Annullere sambovisa / eller hvis man får afslag?
Annullere sambovisa / eller hvis man får afslag?
Hej alle.
De 11 mdr der står på
migrationsverkets hjemmeside? Er det fra starten af ansøgningen eller når de har modtaget den efter interviewet? Kan stadig ikke søge under min ansøgning på hjemmesiden?
Da jeg skal rejse nogle måneder til min kæreste - og hvis jeg får afslag på sambovisaet - går man så karantæne fra et evt normalt visum?
Sidst ikke mindst hvordan annullerer man en ansøgning?
De 11 mdr der står på
migrationsverkets hjemmeside? Er det fra starten af ansøgningen eller når de har modtaget den efter interviewet? Kan stadig ikke søge under min ansøgning på hjemmesiden?
Da jeg skal rejse nogle måneder til min kæreste - og hvis jeg får afslag på sambovisaet - går man så karantæne fra et evt normalt visum?
Sidst ikke mindst hvordan annullerer man en ansøgning?
Re: Annullere sambovisa / eller hvis man får afslag?
Ansøger kontakter ambassaden for at trække ansøgningen tilbage. Det bør i givet fald ikke have nogen betydning for evt. efterfølgende visumansøgning.
De gennemsnitlige 11 måneder er fra tidspunktet da ansøgningen blev afleveret.
De gennemsnitlige 11 måneder er fra tidspunktet da ansøgningen blev afleveret.
Og den kan ikke ses endnu på hjemmesiden - hvilket vil sige 11 mdr fra jeg kan se det?
Skal man skrive på turistvisummet man har planer om at blive gift? Er det nok at få et arbejde når man giver familiesammenføring efter eu regler - altså betyder det noget man har været arbejdsløs?
Hvilken løsning vil du anbefale er helt lost? Kan de godt opføre sig mærkeligt i ambassaden pga. man trækker tilbage og søger visum lige efter?
Har du svar på de andre spørgsmål?
Tak.
Skal man skrive på turistvisummet man har planer om at blive gift? Er det nok at få et arbejde når man giver familiesammenføring efter eu regler - altså betyder det noget man har været arbejdsløs?
Hvilken løsning vil du anbefale er helt lost? Kan de godt opføre sig mærkeligt i ambassaden pga. man trækker tilbage og søger visum lige efter?
Har du svar på de andre spørgsmål?
Tak.
Ansøgning blev jo afleveret i marts - men hvordan kan de give tid - når de ikke ved hvor lang tid der er til interview mv?
Men nu ved sverige jo at formålet er længere end 3 mdr - nu når jeg har søgt sambovisa?
Men nu ved sverige jo at formålet er længere end 3 mdr - nu når jeg har søgt sambovisa?
Et visum kan ikke gælde for mere end højst 90 dage. Så Sverige ved ikke andet end, at din partner skal rejse hjem igen efter 90 dage. Det er kun hvis I gør brug af EU-retten til at søge om opholdskort som din ægtefælle, at din partner ikke behøver at rejse hjem igen.
Nej mener de ved at det skal være med end 3 mdr - da jeg har søgt sambovisa først
. Hvad er forskellen på opholdskort / opholdstilladelse ?
Læs menupunktet rådgivning. Og der er slet ingen grund til at tro, at der skulle gives afslag på ansøgning om opholdstilladelse (det, du kalder sambovisum), for det sker ikke, hvis I vitterligt elsker hinanden, og der ikke er tale om tvang eller proforma.