permanent uppehållskort

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lulu86

permanent uppehållskort

Indlæg af Lulu86 » 15.06.2014 19:13:35

Hej :)

Jeg og min mand har har søgt familiesammenføring via EU reglerne i Sverige. Min mand har nu været her i snart fem år, så vi har her i sidste uge sendt en ansøgning for at ku få det permanente uppohållskort. Onsdag i sidste uge sendte vi ansøgningen og samme dag havde vi boket tid på migrationsverket i Malmø så min mand kunne få taget fingeraftryk og foto til kortet, når han forhåbentlig får det permanente kort, så vi kan søge svensk statsborgerskab. Men to dage efter modtager han et uppehållståndskort (UT-kort) med hans billede og fingeraftryk på, som udløber når han har været der i fem år. (Han havde et opholdskort i forvejen, som udløber samme dato, bare uden foto og fingeraftryk)

Skal vi bare beholde det kort? Eller skal jeg ringe og spørge migrationsverket om hvorfor de har sendt det? Og samtidig er han vel nød til at tage et nyt fingeraftryk og foto, nu hvor de har brugt det på det kort de sendte to dage efter?

Ved i hvor lang tid der ca. Kan gå før man får behandlet ansøgningen og får det permanente uppohållskort?

Venlig hilsen Laila

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: permanent uppehållskort

Indlæg af mh1 » 16.06.2014 10:45:40

Jeg vil TRO at hans fingeraftryk og foto er skannet ind i systemet, og derfor er til rådighed for det næste kort.

Men spørg da Migrationsverket, for at sikre dig at der ikke er nogen misforståelse.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar