Visum til min mand !!! Hjælp...

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

lund

Re: Visum til min mand !!! Hjælp...

Indlæg af lund » 14.08.2010 09:35:06

Nu har jeg siddet og læst hele tråden igennem, og dejligt at se at der er flere som har en tunesisk mand/kæreste.

Min veninde og jeg er selv kærester med en fra tunesien og vi vil rigtig gerne have dem til at bo med os fast på længere sigt :)

Vi er lidt lost inde for alle de regler, hvilket gør at vi bliver pip i hoved ;) for vi læser og læser....

Til jer som er gift med jeres tuneser blev i gift her i DK eller i Tunis??
Hvis nu de er på visum i DK kan vi så godt blive gift med dem her i DK??
Er det svært at få dem at få visum til DK??

Jeg synes det er hårdt at have et forhold til en så langt væk, og alle de regler osv. gør at vi egentlig mest har lyst til at opgive, for det virker så uoverskueligt :(

H.P

Indlæg af H.P » 14.08.2010 18:28:16

hej

Vi blev gift i Tunesien... Men i kan oz blive gift i DK, men det kræver jo så at i stiller bankgaranti hvis de først skal herop på visum (som man jo ikk skal når man er gift ) Det er svært for en tuneser at få visum til danmark med mindre man er gift fordi at tunesien er et fattigt land osv...

ALDRIG OPGIVE !!!

Jeg har nu været væk fra min mand i næsten 1 måned og jeg er ved at brænde total sammen :(

Håber snart vi får svar på hans visum som han søgte om i mandags...

En ting til... Tunesiske mænd (og kvinder) har det bedste hjerte ;)

lund

Indlæg af lund » 14.08.2010 19:19:20

Jeg har også skrevet til dig i en pm :D

men vi er på grænsen til at opgive desværre :?

ikke alle deler din mening med at tunesiske mænd har det bedste hjerte :(

H.P

Indlæg af H.P » 14.08.2010 20:01:05

lund skrev:Jeg har også skrevet til dig i en pm :D

men vi er på grænsen til at opgive desværre :?

ikke alle deler din mening med at tunesiske mænd har det bedste hjerte :(
Nej og det er fordi de ikk har mødt den rigtige tunesiske mand ;)

Vi snakkes i PM ;)

susu11

hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!

Indlæg af susu11 » 08.04.2014 22:15:55

Hej..
Jeg er en pige på 25 år og er næsten lige blevet gift med min kæreste fra tunesien gennem 8 år. Vi skal søge besøges visum til juli hvor han kan komme på besøg hos mig i sverige. Så vi søger visum gennem sverige. Jeg har fået svensk cpr nummer og har også fået min egen lejlighed. Min mand vil skrive på ansøgningen at han selv køber sin billet og står selv for sin rejse. Men jeg er meget nervøs, hvis han får afslag på visum.. Og jeg aner ik hvor meget han skal have i kontoen. Han bor nemlig hjemme og han arbejder og får kun 300 dinar om måneden. Jeg har brug for råd fra andre som også har været igennem det her ligesom mig og måske vejlede mig til hvad vi skal gøre så min mand ik får afslag.

mvh susu11

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 09.04.2014 06:32:42

Hvis du er dansk statsborger, hører ansøgningen under de særlige regler om fri bevægelighed i EU. Og så må der kun gives afslag, hvis din mand udgør en sikkerhedsrisiko el. Der må ikke opkræves ansøgningsgebyr, og ansøgningen skal som udgangspunkt godkendes i løbet af højest 14 dage.

Din mand skal huske at udfylde rubrik 33 og 34, da det er informationerne i disse rubrikker, der viser, at ansøgningen hører under de særlige EU-regler. Som dokumentation skal I vedlægge kopi af vielsesattest og dit svensk personnummerbevis med henblik på indbydelse.

I bør også vedlægge dokumentation for, at du opholder dig i Sverige som selvforsørgende person f.eks. ved at vedlægge kopi af dine seneste 3 lønsedler.

Besvar