Afslag pga manglende dokumenter

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
frabun

Afslag pga manglende dokumenter

Indlæg af frabun » 24.03.2014 15:40:04

Hej Alle

Min kone og jeg har fået afslag på familiesammenføring.

Begrundelsen fra US er at de påstår at de ikke har modtaget min kones ansøgning fra den norske ambassade i Manila.

Jeg har herefter kontaktet den norske ambassade og fået at vide at tingene var blevet sendt samme dag som min kone indleverede ansøgningen. Jeg fik den norske ambassade til at sende hendes ansøgning til US igen d. 19 marts og har herefter ringet og skrevet til US for at høre om de har modtaget dokumenterne, de siger jeg skal prøve igen om to uger for at høre om de har modtaget hendes dokumenter.

Er dette normalt ?

Har i nogen forslag til hvordan jeg skal få dem til at, ja basically, tage sig sammen og give os et ordentligt svar?

Jeg får umiddelbart en følelse af at de ikke har haft tid til at behandle alle sagerne og derfor bare har sagt til de ansøgere som de ikke har kunnet nå at de ikke har modtaget ansøgningerne - Dette er jo meget bekvemt for dem da man ikke har mulighed for at klage over en afgørelse grundet manglende dokumenter.

Er der nogen mulighed for at klage over denne behandling? - Især nu hvor jeg kan bevise at dokumenterne er afsendt fra den norske ambassade?

På forhånd tak

Frank

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Afslag pga manglende dokumenter

Indlæg af mh1 » 24.03.2014 16:03:19

At dokumenter er afsendt er jo ikke det samme som at de er blevet modtaget, så foreløbig har du intet grundlag for at klage.

Det sker jo altså at post bliver borte - også post sendt mellem forskellige forvaltningsenheder. Det er bl.a. derfor man kun bør vedlægge kopier af sine bilag.
mh
Rådgiver for ÆUG

H_Larsen

Indlæg af H_Larsen » 24.03.2014 16:08:26

Hej

En bekendts ansøgning, som var afleveret i Bangkok, forsvandt digitalt.

Ambassaden genfremsendte papirerne, samtidig fortalte ambassaden at det desværre ikke var første gang, men ambassaden kunne i deres system se at ansøgningen var afsendt digitalt og forstå ikke hvorfor det kun er med US, at ambassaden havde problemer med at digitalt post forsvandt.

Samtidig bekræftede ambassaden indleveringsdatoen og US registrerede ansøgningsdato på den dag den var afleveret på ambassaden.

mvh

H_Larsen

frabun

Indlæg af frabun » 24.03.2014 16:25:29

Det er sendt som digital post - så det er netop lidt underligt, men dog ikke umuligt. Det der bare gør sagen endnu mere underlig er at de ikke spørger ind til det, især når det ifølge reglerne er min kone der skal indgive sin ansøgning først.

Besvar