Sygdom/evt. plejehjem

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tomat

Sygdom/evt. plejehjem

Indlæg af tomat » 27.02.2014 22:10:14

Hej til jer.

Jeg har nogle bekendte et lidt ældre par, der er familiesammenført efter dansk regler for ca. 2 år siden.
Det ulykkelige ved situationen er, at den danske person af ægteskabet er blevet alvorligt syg, og der er risiko for at personen bliver mere syg og skal indlægges eller bo på Pleje/ældrecenter/bolig, og den udenlandske person af ægteskabet skal/vil blive boende i deres lejlighed.
Mit spørgsmål er så: Vil den udenlandske person i ægteskabet i dette tilfælde blive udvist fra Danmark pga., IKKE fælles adresse mere, eller er det mon kun permanent opholdstilladelse der kan redde dette ægteskab???
Håber på et svar, og hermed tak for svaret/svarende.

Venlig hilsen
Tomat.

fundiver199

Re: Sygdom/evt. plejehjem

Indlæg af fundiver199 » 28.02.2014 09:42:26

Jeg har aldrig hørt om sådan en situation før. Men som udgangspunkt vil jeg da mene, at der er tale om en situation, hvor man må kunne undlade at inddrage opholdstilladelsen, selvom samlivskravet ikke er opfyldt. Men det vil naturligvis afhænge af en konkret vurdering af sagens omstændigheder.

Besvar