indrejseforbud pga afvist asyl. Kan jeg alligevel leve med m
indrejseforbud pga afvist asyl. Kan jeg alligevel leve med m
Min elskede blev afvist asyl og fik 2 årigt indrejseforbud pga ikke udrejse frivilligt. Er der nogen mulighed for at jeg kan leve med min elskede alligevel? Jeg har arbejde og et barn i DK, så det vil være svært at bo i udlandet i flere år. Kan vi bruge EU reglerne, og kan jeg tage min ægtefælle( Vi blev gift i hjemland efter udvisning) med til DK inden indrejseforbud ophører? Håber at kunne finde en vej.
-
fundiver199
Re: indrejseforbud pga afvist asyl. Kan jeg alligevel leve m
Ja det er i princippet muligt, eller burde i hvert fald være det. Idet en EU-opholdsret kun kan tilsidesættes, hvis den pågældende udgør en fare for den offentlige sundhed, sikkerhed eller orden. Og det gør man ikke, fordi man tidligere har været illegal indvandrer eller har afleveret en grundløs asylansøgning.
Så ja retten til fri bevægelighed i EU står i princippet over en sanktion som den, der her er idømt.
Så ja retten til fri bevægelighed i EU står i princippet over en sanktion som den, der her er idømt.
Ok, så er der stadig en mening med at klø på og bruge det regelsæt der foreligger om fri bevægelighed ifølge EU- reglerne. Tak!
Der er et eksemple på det her: viewtopic.php?f=7&t=8670