Non-marriage certificate

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
K-india

Non-marriage certificate

Indlæg af K-india » 05.06.2012 19:52:05

Nu har min kæreste forsøgt masser af steder, masser af gange i Indien, at få fremskaffet et bevis på, at han ikke er gift. I dag var han rundt på en masse forskellige kontorer for, at spørge, om der virkelig ikke kunne fremskaffe ham et bevis på, at han vitterligt ikke er gift, men alle steder blev han afvist, og han sagde, at de ligefrem grinte af ham på et kontor, da han spurgte. De sagde, at de kun kunne give birth-certificate, marriage-certificate, residence-certificate o.lign, men de havde aldrig hørt om det andet, og kunne derfor ikke lave et.
Han har forsøgt i 8 uger nu, og har hver gang troet, at de nu havde fundet frem til det rigtige...men han er i stedet endt op med residence cards uden nogen data om hans civile status, og de sidste steder, har de forsøgt, fordi de misforstod hvad han ville have, at lave et marriage-certificate; når han så er mødt op for, at hente dokumentet, har de sagt, at de jo ikke kunne lave et certificat på ham, når han ikke er gift...det er lidt som, at slå i en dyne :S
Min kæreste var meget meget slukøret, da jeg talte med ham her til aften...Selv om vi ved, at andre i Indien har fået lavet et, og han også sagde det til dem, nægtede de, at lave noget "så dumt", som de sagde det...Hvad hulan gør vi nu? Findes der nogen tro og love erklæring i Danmark, eller hvad kan vi gøre? Tiden er ved, at være knap, hvis vi skal nå det :(

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Non-marriage certificate

Indlæg af mh1 » 05.06.2012 20:26:00

Ja, man kan nok få lov til at skrive under på tro og love. Der er nogle lande, hvor man ikke kan få sådan en attest, fx også stater i USA.

Når din forlovede ikke fx er asylansøger, og I ikke kommer farende fra et eller andet udland begge to, for at prøve at blive gift i huj og hast, så tror jeg at din kommune vil acceptere en tro og love erklæring.

Står der forresten noget i hans pas om civilstatus? Det gør der i tyrkiske pas, og det var nok for min kommune mht. min mand.
mh
Rådgiver for ÆUG

K-india

Indlæg af K-india » 05.06.2012 20:50:21

mh skrev:Ja, man kan nok få lov til at skrive under på tro og love. Der er nogle lande, hvor man ikke kan få sådan en attest, fx også stater i USA.

Når din forlovede ikke fx er asylansøger, og I ikke kommer farende fra et eller andet udland begge to, for at prøve at blive gift i huj og hast, så tror jeg at din kommune vil acceptere en tro og love erklæring.

Står der forresten noget i hans pas om civilstatus? Det gør der i tyrkiske pas, og det var nok for min kommune mht. min mand.
Nej, desværre står der ingenting. Han kiggede alle personlige kort og dokumenter igennem her til aften. Pas og residence card indeholdte ingen data om hans civilstand. Han har et valgkort, hvor civilstanden fremgår, men det er et år gammelt.

Tak, mh, du gav lige lidt håb. Jeg kontakter kommunen i morgen, og hører, hvad de siger til det.

H_Larsen

Indlæg af H_Larsen » 05.06.2012 22:19:30

Hejsa

Jeg kan anbefalde at skrive en mail til den danske ambasse i indien

se link

http://indien.um.dk/da.aspx

Den danske ambassade skrive også noget om Indgåelse af ægteskab i Indien

se link

http://indien.um.dk/da/rejse-og-ophold/ ... -i-indien/

Men desværre ikke noget om Indgåelse af ægteskab i Danmark

Jeg har fået stor hjælp af den danske ambassade i Bangkok

De har altid svaret indenfor 48 timer og været meget behjælpsom

og det drejede sig om hvilke papir min kæreste skulle have med til Danmark

K-india

Indlæg af K-india » 08.06.2012 22:07:14

Det er så dejligt, at møde hjælpsomme mennesker. Hende der står for godkendelse af papirer i forbindelse med vielse af Dk - udenlandsk statsborgere valgte, at hun vil tro os på vores ord. HUn har ringet rundt til forskellige indstandser bl.a. den indiske ambassade, for at finde ud af, hvad der kunne fremskaffes, og hun kunne godt se, at det blev svært, så hun valgte, at min kæreste blot skal indsende dokumentation som fødselsattest o.lign.
Jeg synes, at det er skønt, at der findes folk i systemet, som gider, at hjælpe så meget. Hun kunne jo i teorien bare holde fast på, at de rette papirer skulle fremskaffes. At hun selv ringer til Indien for, at skaffe info, synes jeg, er imponerende :)
Så jeg er glad med glad på :D

Ville blot lige dele

God weekend til jer alle!

Arikan

Indlæg af Arikan » 02.12.2013 11:54:33

mh skrev:Står der forresten noget i hans pas om civilstatus? Det gør der i tyrkiske pas, og det var nok for min kommune mht. min mand.
MH er det et almindeligt pas det står i eller på det tyrkiske identifikationskort?
Jeg har lige snakket med min kæreste og han siger, at der ikk står noget i passet om det min i det tyrkisk ID kort han har.
Skal man så tage en kopi af den, apostille stemple den og oversætte den eller viste i den bare frem her i DK og de godtog den??

På forhånd tak for svar.
Mvh

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 02.12.2013 13:12:22

I de nyere tyrkiske pas er oplysningen om civilstatus IKKE med.

Din mand skal bruge et 'Nüfus kayıt örneği', som han skal hente på Nüfus-kontoret. Der står hans civilstatus. Det skal oversættes og have apostille på.
mh
Rådgiver for ÆUG

Arikan

Indlæg af Arikan » 02.12.2013 13:15:39

mh skrev:I de nyere tyrkiske pas er oplysningen om civilstatus IKKE med.

Din mand skal bruge et 'Nüfus kayıt örneği', som han skal hente på Nüfus-kontoret. Der står hans civilstatus. Det skal oversættes og have apostille på.
Okay. Det var også det jeg regnede med fra dine tidligere oplysninger ;) Skulle bare lige høre - fordi hvis vi kunne komme udenom det med passet var der jo nemmere ;)
Tak

Besvar