Skal min baby have dansk statsborger ?
Skal min baby have dansk statsborger ?
Hej jeg har et spørgsmål . I juli 2012 har jeg sendt min ansøgning om dansk statsborgerskab og i år blev jeg godkendt til at får danskstatsborgerskab og jeg får bevis i slutning af januar 2014, jeg er gravid nu og jeg føder i slutning af januar måned 2014 , skal min baby have dansk pas sammen med mig eller skal han have en helt forfra ansøgning hvor man betalt 1000 kr. Og det hele ? Eller jeg kan bare tager ham med til borgerservice med pas FOTO til ham ? Håber nogen kan svar mig ?
Re: Skal min baby have dansk statsborger ?
Når du er Dansk statsborger , bliver dit barn også Dansk statsborger !
Ok tak for svar
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Efter at du er blevet dansk statsborger, så BEHØVER du sådan set ikke at have et pas. Det er kun, hvis du gerne vil have et. Dine kommende børn BEHØVER heller ikke at have pas.
I behøver kun pas, hvis I vil rejse til lande uden for Norden (Norge, Sverige, Finland og Island).
I behøver kun pas, hvis I vil rejse til lande uden for Norden (Norge, Sverige, Finland og Island).
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okay . Som sagt jeg får dansk statsborgerskab bevis i slutning af januar 2014 og jeg vil gerne flyt til Sverige med min søn , skal jeg så først have dansk statsborger bevis og dansk pas så kan jeg går til Skatteverket i Malmø ? Altså kan jeg bare tager danskstatsborger bevis eller skal jeg lave et pas i borgerservice i Danmark før jeg kan Folkeregister mig og min søn i Skatteverket???
Du behøver ikke noget pas for at bosætte dig i Sverige, men det kan naturligvis være en fordel at have det, da man som regel vil blive bedt om at fremvise en form for id. Men flyt endelig ikke førend du er blevet dansk statsborger.
Okay tak for svare