Til december bliver jeg gift med min 20 år yngre thai kæreste (hun er 26)
Jeps, stor aldersforskel, og jeg går derfor rundt og er en smule spændt på hvordan US vil se på vores ansøgning om FS.
Der er absolut intet pro forma over vores forhold. Vi elsker hinanden, hun har boet hos mig på sine tidligere turistvisum-besøg, vi har rejst sammen i Asien, vi har mødt hinandens familier - og meget andet, som er naturligt i et normalt forhold, og vi har bunker af billeder som (be-)viser alt dette.
Hvordan forbereder vi os bedst muligt til mødet hos US, når vi vil søge om FS?
Er der noget ekstra (papirer, fotos eller andet) som det kunne være formålstjenesteligt at tage med, som kan underbygge, at det ikke er et pro forma ´ægteskab?
Tak for hjælpen!
Aldersforskel
-
fundiver199
Re: Aldersforskel
Aldersforskel er kun et af de forhold, der kigges på ved vurderingen af, om et ægteskab er indgået med det hovedformål at opnå opholdstilladelse i Danmark (proforma).
Normalt skal der være 3 såkaldte "indikationer", før alarmklokkerne ringer hos US. Så I kan f.eks. sørge for, at I taler sammen på et fælles sprog (f.eks. engelsk), at I ikke kun har kendt hinanden i meget kort tid, før I bliver gift, og at du ikke tidligere har været gift med andre udlændinge, der fik permanent opholdstilladelse på baggrund af ægteskabet.
Normalt skal der være 3 såkaldte "indikationer", før alarmklokkerne ringer hos US. Så I kan f.eks. sørge for, at I taler sammen på et fælles sprog (f.eks. engelsk), at I ikke kun har kendt hinanden i meget kort tid, før I bliver gift, og at du ikke tidligere har været gift med andre udlændinge, der fik permanent opholdstilladelse på baggrund af ægteskabet.
Det lyder rigtig godt - der er ingen problemer i forhold til de ting du nævner her. Tak for hjælpenfundiver199 skrev:Normalt skal der være 3 såkaldte "indikationer", før alarmklokkerne ringer hos US. Så I kan f.eks. sørge for, at I taler sammen på et fælles sprog (f.eks. engelsk), at I ikke kun har kendt hinanden i meget kort tid, før I bliver gift, og at du ikke tidligere har været gift med andre udlændinge, der fik permanent opholdstilladelse på baggrund af ægteskabet.
Min mand er 20 år yngre end jeg og der var ingen problemer vedr. fs .