Hvor lang tid??

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SraPacheco

Hvor lang tid??

Indlæg af SraPacheco » 21.07.2008 20:24:25

Hej!
Min mand og jeg søgte om familiesammenføring i slutningen af juni måned, og US havde modtaget papirerne d. 2/7. Jeg har fået et brev dateret d. 16/7 om at min mand opfylder betingelserne til at få opholdstilladelse og at det nu kun afhænger af, at jeg skal stille bankgaranti. Det er ikke noget problem, så det skulle blive ordnet på fredag, og så afleverer jeg papirerne på kommunen mandag i næste uge.
Mit spørgsmål er, hvor lang tid det tager fra jeg afleverer papirerne hos kommunen og til vi får den endelige afgørelse?? Og er det mig der får besked fra US om den endelige afgørelse?? Eller får min mand direkte besked?? (Han har indgivet ansøgningen på Cuba hvor han bor)
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Hilsen Unna

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 21.07.2008 20:32:59

Hej Unna.
Tillykke med den hurtige sagbehandling!
Da vi I sin tid søgte FS var det også fra min mands hjemland. Jeg fik brevet om stillelse af bankgaranti, og samme brev blev sendt til min mands adresse i Indonesien. Det var dateret 30. maj. Jeg havde adviseret banken god tid i forvejen, så det tog ikke lang tid at ordne, og jeg afleverede det personligt hos Kommunen. Brevet om at OT var bevilliget kom så til mig den 21. juni. Samme brev blev faxet til ambassaden i Indonesien, som så kontaktede min mand og fortalte, at hans ansøgning om FS var gået igennem. Herefter sendte han sit pas med kurer til ambassaden, som satte stickeren med OT i passet og returnerede til min mand, også med kurer (min mand betalte selvfølgelig disse omkostninger). Dette tog under en uge.

Håber du ser din mand igen før end du ved af det

Held og lykke fremover til jer 2.

Besvar