Så skal vi giftes!!!

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Fribo
Geografisk sted: Danmark

Så skal vi giftes!!!

Indlæg af Fribo » 20.07.2008 17:27:13

Så er jeg blevet forlovet til min chilenske kæreste og han kommer til Danmark i oktober på turistvisum. Kan slet ikke vente!

Men er begyndt at blive nervøs for at jeg har overset nogle regler der kan spænde ben. Det lader til at det sker lidt for tit synes jeg, så vil bare lige høre om der er nogen der ved, om det kan være et problem at han kun er her på turistvisum? Og evt. hvilken dokumentation han skal have med.

Håber nogen kan hjælpe.
Mange lykkelige hilsner fra fribo

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 23.07.2008 16:01:07

Til lykke med forlovelsen :)
Når du spørger hvilke papirer han skal have med, tænker du så på hvilke papirer han skal bruge for at I kan blive gift her i DK? I så fald ville jeg kontakte kommunen som jo skal lave jeres prøvelsesattest og spørge dem hvilken dokumentation de skal have fra din forlovede.
Hvis du tænker på hvilke papirer han skal bruge i forbindelse med jeres senere FS, så skal de sådan set bare have en komplet kopi af hans pas, 4 pasbilleder og en kopi af jeres vielsesattest. (Og så en kopi af jeres lejekontrakt og udtalelse fra kommunen om at du ikke har modtaget hjælp inden for de seneste 12 måneder sammen med din del af ansøgningen).
Og så er det en god idé at han har alt med hvad han har af eksamensbeviser, dåbsattest, straffeattest, udtalelser fra tidligere arbejdsgivere mv. (og det er nok billigere at få en autoriseret oversættelse til engelsk eller dansk i Chile end det er her i DK).
Held og lykke med det hele.
Hilsen Unna

Besvar