Hej.
Er der nogen, der har erfaring med multiple entry visum? Har hørt man kun kan få multiple entry fra 3. gang man søger/modtager visum - er det korrekt?
Min kæreste er fra Tyrkiet og til vinter vil vi søge visum til ham for 2. gang - men vi vil gerne have et multiple entry visum da meningen er, at han skal til DK for at vi skal gifte os. Derefter skal vi til Tyrkiet og holde fest med hans familie og derefter tilbage til DK og søge FS - men det kan vi nok ikke skrive som grund til at vi søger multiple entry visum, vel??
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh
Multiple entry visum
-
fundiver199
Re: Multiple entry visum
Der er mig bekendt ingen bestemmelser i hverken udlændingeloven eller visumhåndbogen om, at visum til flere indrejser først kan udstedes som det 3. visum. Og jeg kan heller ikke se, hvilken forskel det skulle gøre, om det er det 2. eller 3. visum. Derimod kan jeg godt forstå, hvis man er lidt tilbageholdende med at udstede det ved den 1. ansøgning om visum.
Så prøv dog at søg om det, hvis han allerede har planlagt 2 rejser inden for relativt kort tid. Men nej han skal naturligvis ikke skrive, at formålet med den 2. rejse er at søge om opholdstilladelse, for så får han at vide, at det skal han gøre fra sit hjemland.
Jeg ved godt, det er meget forvirrende, men det er officielt og ifølge loven stadig en "undtagelse", at man kan få lov at aflevere en ansøgning om opholdstilladelse i Danmark, og derfor må man ikke på forhånd have planlagt at gøre det. Man må kun være "spontan" og få det som en "pludselig indskydelse", efter man allerede er kommet hertil.
"Besøg hos kæreste" er rigelig uddybning af rejseformålet, uanset om man planlægger 1 eller 2 besøg. Ambassaden skal bare vide, hvem værten for besøget er, hvilken relation der mellem vært og visumansøger, og at rejseformålet er familiebesøg og ikke f.eks. deltagelse i en konference, turisme eller forretningsrejse.
Så prøv dog at søg om det, hvis han allerede har planlagt 2 rejser inden for relativt kort tid. Men nej han skal naturligvis ikke skrive, at formålet med den 2. rejse er at søge om opholdstilladelse, for så får han at vide, at det skal han gøre fra sit hjemland.
Jeg ved godt, det er meget forvirrende, men det er officielt og ifølge loven stadig en "undtagelse", at man kan få lov at aflevere en ansøgning om opholdstilladelse i Danmark, og derfor må man ikke på forhånd have planlagt at gøre det. Man må kun være "spontan" og få det som en "pludselig indskydelse", efter man allerede er kommet hertil.
"Besøg hos kæreste" er rigelig uddybning af rejseformålet, uanset om man planlægger 1 eller 2 besøg. Ambassaden skal bare vide, hvem værten for besøget er, hvilken relation der mellem vært og visumansøger, og at rejseformålet er familiebesøg og ikke f.eks. deltagelse i en konference, turisme eller forretningsrejse.