snupper de garantien hvis vi ansøger om formilesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
petert

snupper de garantien hvis vi ansøger om formilesammenføring

Indlæg af petert » 16.07.2008 19:05:02

Hej til alle Jeg har er lige kommet hjem fra vietnam hvor jeg blev gift med en fantástisk dejlig pige som jeg selfølgelig tog med på det danske konsulat i saigon og spurte til hvordan vi bedst søger om at hun kommer til danmark hurtigst mugligt og det er jo selvfølgelig et turist visa vi spurte så til om vi kunne søge om formilie sammenføring når hun var her og det svarede de positivt på. Min kone er så blevet lidt utålmodig og bad mig om at ringe til udlændige styrelsen for at vide om de havde modtaget ansøgningen.Jeg ringede da også til dem og kom til at tale med en der kunne fortælle mig at ja de havde modtaget ansøgningen men at der i øjeblikket var gennemsnitlig 9 ugers behandlingstid, jeg spurte ham så om der skulle stilles nogen garanti når hun kom det mente han ikke men jeg sagde så at hun kom sammen med sin datter, og der mente han at der skulle stilles ½ garanti ca 29000 dkr. Jeg spurte ham så om det var rigtigt at jeg kunne søge om familiesammenføring når de kom det sagde han ja til MEN jeg risikerede at de snuppede den garanti som var stillet til datteren og skulle så stille en ny garanti når familiesammenføringen blev aktuel mit spørgsmål er kan det virkelig være rigtigt at staten danmark bare sådan kan tage 29000 kroner ??????? for så er jeg da nød til at finde en anden udvej og hvordan gør jeg så for at undgå at stille garantien 2 gange mvh. peter

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 16.07.2008 19:32:49

Jeg ved ikk hvordan det forholder sig med hensyn til hendes datter og en garanti, men jeg ved at bliver du bedt om at stille garanti og saa vælger at söge fs mens din kone er her, ja saa har de ret til og vil ogsaa inddrage garantien. Naar der söges fs skal der ogsaa stilles en garanti, mener det er omkring 58.000kr. Men da İ er gift vil du ikk skulle stille garanti ved visum til din kone, men som dagt saa ved jeg ikk med hensyn til datteren.

Besvar