Bilag til FS

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Selda
Geografisk sted: ijuio
Kontakt:

Bilag til FS

Indlæg af Selda » 05.07.2008 08:55:30

Hej igen

Ja det er så hårdt og komme igennem alle de papierer oreker det snart ikke mere. Men skal fandme også kæmpe for min kærlighed, og for vores kommende barn :wink:

Når, men når man søger FS hvilke bilag er så klogt og vedlægge?
- Billeder evt.
Nu har vi boet sammen siden min mand kom herop i nov. 2007.

Alle jer der har søgt og fåret FS, kan i så ikke være behjælpelige og fortælle om hvordan i gjorde og komme med nogen gode ideer. Jeg tørster efter det :P

Lotte
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Lotte » 05.07.2008 10:38:22

Hejsa,

Billeder af jer og jeres danske familie og venner er altid godt. Gerne fra nogle højtider som afspejler de danske værdier.
Hvis han har deltaget i noget dansk kursus er det godt med nogle papirer derfra.
Udtalelser fra venner og familie om din mand og hvordan han klarer sig i Danmark kan også vedlægges.
Men vigtigst er selvfølgelig at du har vedlagt en kopi af din lejekontrakt og fået underskrevet bilaget til komunen om, at du ikke har modtaget nogle offentlige ydelser det seneste år.
Jeg vedlagde også en kopi af min ansættelseskontrakt. Og ja, alt hvad jeg kunne finde på, som viste en tilknytning til Danmark.

Men jeg er noget nysgerrig omkring hvordan din mand har kunnet blive her siden novmenber 2007?? Normalt er visum jo kun 3 måneder per halve år. Og proccesuelt ophold sker jo først efter man har indgivet ansøgning om FS. Så på hvilket grundlag er han her nu?

Mvh. Lotte

Selda
Kontakt:

Indlæg af Selda » 05.07.2008 12:57:31

hej Lotte

Tak for svaret.

Vi har boet sammen i sverige siden han kom har op, og så søgte jeg oppeholdtkort til ham med det sammen og den har han fået i april 2008.

Vi blev gift i sverige og har viegelsesbevis er det nok og sende den til US?

Vi er begge 24 år, jeg har aldrig nogen sinde fået noget hjælp i form af socialeydelser, og vi har boet sammen u afbrudt siden 1/11-07 sammen. jeg har hele min familie i danmark og hans ja de bor i tyrkiet.

Hvordan ser det ud i vores situation?

Lotte
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Lotte » 05.07.2008 13:56:57

Hej igen,

Jamen hvis i har boet i Sverige og han har opholdskort, så ville jeg da anbefale jer at bruge EU-reglerne til at flytte tilbage til Danmark. Der skal i hverken bevise tilknytning eller stille bankgaranti. Jeg er ikke helt 100% inde i de regler, men det er der mange andre herinde der kan hjælpe med!
Så vidt jeg ved skal du bare have en bolig i Danmark og et fast arbejde, så opfylder i kravene for EU (så vidt du har boet og arbejdet i et andet EU-land min. 3-4 måneder tror jeg der er). Men igen, det må andre lige hjælpe yderligere med.

Mvh. Lotte

monies

Indlæg af monies » 05.07.2008 15:25:56

Hej
Den danske part skal kun arbejde i 10 uger i sverige, for at kunne bruge Eu-reglen til at flytte til Danmark. Man behøver faktisk ikke engang at have et arbejde i Danmark inden man søger. Det har man 6 måneder til at finde.
Jeg sender lige et par links.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/b ... orgere.htm

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... retten.htm

mvh Monies

Selda
Kontakt:

Indlæg af Selda » 05.07.2008 15:40:50

Kære Lotte og Monies

Jeg har desvære ikke arbejdet i Sverige idet jeg er gravid og skal føde til sep. Jeg har også ellers prøvet og finde noget men det lykkedes mid ikke.

Mon ikke han få det er total nervøs :oops:

ChrisB

Indlæg af ChrisB » 07.07.2008 06:54:38

Jeg kan ikke helt få øje på, om det er et konkret krav du frygter skal blive et problem i forbindelse med jeres ansøgning?

Generelt vil jeg jo sige at i skal vedlægge de bilag der kræves af US, og ikke spor andet. Min kone og jeg mødtes via internettet og havde ikke boet sammen før vi søgte FS. Hun kom herop, vi blev gift, og indgav ansøgning, altsammen indenfor 2 måneder.

Vi udfyldte ansøgningspakken efter de angivne forskrifter, og vedlagde intet ud over de dokumenter som er strengt nødvendig (krævet). Ingen billeder, udtalelser eller andet.

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 22.07.2008 10:56:00

Jeg kan heller ikke lige se om det er noget specielt krav du er bange for at I ikke opfylder i forhold til jeres sag.
Min mand og jag havde ikke boet sammen inden vi blev gift. Vi mødtes på internettet, jeg tog til Cuba på turistvisum og inden for en måned var vi gift og havde afleveret ansøgningen om FS. Vi havde ingen bilag udover lejekontrakt, bilaget fra kommunen om at jeg ikke har modtaget hjælp inden for de sidste 12 måneder fra min side, samt vores vielsesattest, kopi af min mands pas og 4 pasbilleder fra hans side.
Jeg ringede til US inden jeg indsendte mine papirer og spurgte om det ville være en god ide at vedlægge bilag, og fik at vide, at hvis vi i øvrigt levede op til samtlige krav og kunne indsende den dokumentation de beder om, så var det faktisk nærmere en ulempe at sende en masse andre bilag såsom fotos, telefonkort osv. med, for så skal US bare til at sende det tilbage til jer bagefter.
Og jeg har nu, kun 14 dage efter at de har modtaget vores ansøgning, fået brevet med anmodning om sikkerhedsstillelse, da de har vurderet at vi lever op til alle de stillede krav og derfor kan få FS.
Men hvis der er et eller flere krav I ikke lever op til, og som I derfor skal have dispensation fra, så kan det jo godt være at sagen er en anden.
Hilsen Unna

Besvar