Hej
Står med et problem som er en smule uoverskueligt lige pt, pga. en utrolig langhåret process, som indtil videre har taget over 9 mdr. Håber der muligvis er nogen der kan være behjælpelige.
Min kæreste og jeg har igennem de sidste 9 mdr. prøvet at blive gift I Spanien, alle vores papirer er oversat, stemplet etc., der er ikke en finger at sætte på dem. Min kæreste er fra et ikke-EU land og vi fik at vide at det ville være nemmere at blive gift I Spanien end I Dk, da som alle ved, er ret strikst. Nu er det så sådan at vi idag har fået at vide at jeg skal åbne en konto, I Spanien, men får forskellige beløb at vide hele tiden. Er der nogen der har nogen erfaring med dette? Det er en smule frustrerende, da ingen af os forstår spansk, og ingen I Spanien tilsyneladende taler spanksk.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh
K
Ægteskab i Spanien + konto
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ægteskab i Spanien + konto
Hvis din forlovede ellers er visumfri i, eller kan få visum til Schengen, så er det nu ikke noget særligt stort problem at blive VIET i DK.
At få familiesammenføring kan være bøvlet, alt efter ens personlige forhold, men at blive viet kræver i hvert fald ikke at man åbner bankkonto eller andet halløjsa. Hvis I har den nødvendige dokumentation på at I er ugifte og myndige, så er det nok.
At få familiesammenføring kan være bøvlet, alt efter ens personlige forhold, men at blive viet kræver i hvert fald ikke at man åbner bankkonto eller andet halløjsa. Hvis I har den nødvendige dokumentation på at I er ugifte og myndige, så er det nok.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
katylicious
Hans studentvisum er udløbet I DK og opholder sig derfor pt I Spanien, (han må ikke rejse ud derfra, medmindre han tager hjem).
Mht. vielse I DK ved jeg det er forholdsvis overskueligt at blive gift her, såfremt man opfylder de økonomiske og boligmæssige krav, hvilket jeg gør, men det ville også betyde at han skulle rejse hjem indtil vores sag var behandlet. Det er I hvert fald sådan som jeg har fået det fortalt og forstået?
Mht. vielse I DK ved jeg det er forholdsvis overskueligt at blive gift her, såfremt man opfylder de økonomiske og boligmæssige krav, hvilket jeg gør, men det ville også betyde at han skulle rejse hjem indtil vores sag var behandlet. Det er I hvert fald sådan som jeg har fået det fortalt og forstået?
-
mh1
- Kontakt:
Der er OVERHOVEDET ingen krav til din bolig eller din økonomi for at du kan blive VIET (gift). Det er vist over hundrede år siden, der fandtes sådanne regler.
Det er først, hvis man søger om familiesammenføring, at der kan stilles nogen krav.
Det er først, hvis man søger om familiesammenføring, at der kan stilles nogen krav.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
katylicious
Men som jeg læser det, bliver det også nødvendigt for at han kan "være her", arbejde, studere etc. Eller betyder det "bare" at vi er gift og så kan han søge om opholdstilladelse på baggrund af arbejde eller studie?! Er meget forvirret:-/
-
mh1
- Kontakt:
Gå op øverst på siden, klik på RÅDGIVNING, dernæst på FAMILIESAMMENFØRING, print så vejledningen der ud og læs den ordentligt igennem, gerne flere gange.
Så skulle du gerne ende med at være meget MINDRE forvirret.
Så skulle du gerne ende med at være meget MINDRE forvirret.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG