Jaaah vi fik også lov at flyt' til Danmark!:)

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
aida1

Jaaah vi fik også lov at flyt' til Danmark!:)

Indlæg af aida1 » 19.04.2013 22:58:31

Har lige idag modtaget brev fra us om at min mand har fået ophold og arb tilladelse i dk i 5 år via mig pga min brug af retten til fri bevægelighed (i Sverige) !! Happyness overload! Vi har boet i Sverige i snart 9 måneder og jeg har kun haft indkomst fra dk (su plus deltidsjob) så, ja det kan altså lade sig gøre!!! Tak til alle der har været så søde at hjælpe i de mange tråde jeg har slået op eller deltaget i. Ville bestemt ikke havde "turdet" at sende en ansøgning ind da jeg gjorde hvis ikke det havde været for gode råd jeg har fået herinde. I er guld værd! Jeg takker af hele mit glade hjerte :D

sarad

Re: Jaaah vi fik også lov at flyt' til Danmark!:)

Indlæg af sarad » 20.04.2013 11:19:58

Ej hvor er det bare fantastisk ! Jeg er også både studerende og arbejdstager i dk og vi afleverede vores ansøgning for knap 14 dage siden, så det er dejligt at vide at der er håb forude :)
Hvor længe ventede i ?

aida1

Indlæg af aida1 » 20.04.2013 14:48:29

yes saa kan man nemlig se lidt lys forude, jeg troede man skulle have en paen inkomst for at de ville godtage at man ville kunne klare sig i dk, men det har vi bestemt ikke! kun lige nok til husleje og mad. vi afleverede d. 1. marts saa det har taget 7 uger ialt , var gaaet hen og blevet meget nervoes eftersom jeg saa flere herinde skrive de havde faaet svar efter 4 og 5 uger.. men laengere behandlings tid behoeves heldigvis ikke betyde negativ tilbagemelding. al mulig held og lykke til jer to :D

skorpion

Indlæg af skorpion » 20.04.2013 18:11:51

ej hvor fedt. Vil du ikke uddybbe hvordan i har gjort det? Det kan være jeg også søger gennem eu-regler, men er lidt i tvivl.

d_e_m

Indlæg af d_e_m » 20.04.2013 23:42:01

Uhhh tillykke med det:) håber snart det bliver vores tur:) jeg er nemlig også bekymret efter at folk har fået deres så hurtigt :) vi indleverede vores d. 8 marts! Er så nervøs :(

d_e_m

Indlæg af d_e_m » 20.04.2013 23:43:53

Nu er der nemlig 4 i dette forum som har søgt i marts og allerede fået positivt svar:)

aida1

Indlæg af aida1 » 30.04.2013 12:13:22

jo men helt sikkert! sorry sent svar. flyttede til malmø august 2012 og har boet der i 9 måneder nu (bor stadig i malmø) min mand fik ophold efter svenske nationale regler i slut okt 2012 og så søgte vi fs eu rgeler i dk d. 1 marts 2013, fik et ja til fs i dk efter ca 7-8 ugers ventetid. vores situation var at jeg gik i skole i dk og havde et deltidsarb dvs en su + en deltidsløn. min mand gik hjemme i sverige med vores fælles datter (laaaaaaaaaaaang ventetid på at få plads i forskola) dette vedlagde vi ansøgningen som iævrigt var som påerson med tilstrækkelige midler da jeg ike havde kunne finde et job i malmø :

-vielsesbevis (fra usa)
-kopi af min mands pas alle sider
-alle breve mellem os og migrationsbverket og skatteverket omkring registrering af flytning, pers nr, opholdskort osv for både mig selv mind mand og vores datter
-to forskellige lejekontrakter 2:hands på hver 6 måneder(den ene møbleret)
-vores datters tilmelding til sundhedsplejerske + vaccine hun fik ved besøg
-comhem abonnement (internet)
-oprettelse af bankkonto (os begge , dog har ingen af os rigtig brugt dem)
-fitness24/7 abonnement (min mand)
-tilmelding til forskola (datter)
-tilmelding til svensk undervisning Sfi (min mand)
-kvitering fra ikea for udlevering af møbler til vores adresse i malmø(den umøblerede)
-pendlerkort for mig selv som bevis for rejse mellem malmø og kbh
-coop medlemskort (mig selv)
-lønsedler fra dk(mig selv)
-arbejdskontrakt fra danmark (mig selv)
-mit DANSKE masterkort har vi brugt til al betaling i sverige så en udskrift af de 9 måneder hvor man kan se den "svenske betalings trafik" -jeg highlightede alle køb i sverige og vedlage et kort over området og matchede farver med de steder vi handlede mest.(vi sendte ingen kviteringer selvom vi havde gemt alle)
-kopier af vigtige breve fra dk såsom bank osv sendt til den svenske adresse
-mit uddannelses kort fra dk plus kopi af tilmelding til uddannelse

Besvar