Hjæælp
Hjæælp
Hej..
Jeg undre mig meget over en ting!
Jeg læser meget om at flytte fra sverige til dk.
Min kone kom til sverige i oktober med 2års opholdstilladelse, jeg er derimod dansk statsborger..
Mit spørgsmål er: for at kunne flytte til dk med eu-ret skal man have perminent opholdstilladelse i sverige eller kan vi godt søge om det med hendes 2års opholdstilladelse??
Jeg undre mig meget over en ting!
Jeg læser meget om at flytte fra sverige til dk.
Min kone kom til sverige i oktober med 2års opholdstilladelse, jeg er derimod dansk statsborger..
Mit spørgsmål er: for at kunne flytte til dk med eu-ret skal man have perminent opholdstilladelse i sverige eller kan vi godt søge om det med hendes 2års opholdstilladelse??
Re: Hjæælp
Når i har haft et "reelt og faktisk ophold" i 3 - 4 md, så kan i starte med at søge.
Har du læst oppe under "rådgivning" den vejledning der hedder "Flytte tilbage til Danmark" ?
mvh DBS
Har du læst oppe under "rådgivning" den vejledning der hedder "Flytte tilbage til Danmark" ?
mvh DBS
Jeg har boet i sverige siden marts 2012..
Min kone kom i oktober måned & siden har vi boet sammen..
Jeg arbejder i dk..
Og alt dagligvare & møbler har jeg købt her i dk pga det har været nemmere for mig!
Ved at US kræver en masse kvitteringer på diverse ting & sager. Det eneste svenske jeg har er betalt husleje,el etc etc.. Burde det ikk være nok?
Jeg arbejder i dk..
Og alt dagligvare & møbler har jeg købt her i dk pga det har været nemmere for mig!
Ved at US kræver en masse kvitteringer på diverse ting & sager. Det eneste svenske jeg har er betalt husleje,el etc etc.. Burde det ikk være nok?
Det synes jeg ikke !
Hvis du nu sad i US, og skulle vurdere din egen sag, ville du så selv føle dig overbevist om, at du har boet i Sverige ?
Alle dine kvittering stammer fra DK, fordi det var nemmere for dig (og dyrere)
Det eneste du har fra Sverige er huslejekvitteringer, og el.
Har du noget som beviser at du har pendlet hver dag med tog, eller over broen (og det SKAL altså være noget med dit navn på, eller kreditkort nummer), har du noget fra Sverige overhovedet, de viser at du har haft dit liv der, og ikke bare lejet en lejlighed ?
Hvis du ikke har mere end du har beskrevet, så synes jeg du fra nu af skal starte med at handle ind i Sverige, og begynde at gøre alt hvad du kan for at bevise at du lever der.
Hvis jeg var jer, ville jeg ikke bekymre mig om at søge nu, i vil med stor sandsynlighed bare få et afslag, der imod ville jeg nu starte med at samle alt muligt bevise for at jeg reeelt og faktisk lever i Sverige.
(Jeg går udfra at i vil søge eftet EU regler, selv om du har skevet indlægget under danskeregler)
mvh DBS
Hvis du nu sad i US, og skulle vurdere din egen sag, ville du så selv føle dig overbevist om, at du har boet i Sverige ?
Alle dine kvittering stammer fra DK, fordi det var nemmere for dig (og dyrere)
Det eneste du har fra Sverige er huslejekvitteringer, og el.
Har du noget som beviser at du har pendlet hver dag med tog, eller over broen (og det SKAL altså være noget med dit navn på, eller kreditkort nummer), har du noget fra Sverige overhovedet, de viser at du har haft dit liv der, og ikke bare lejet en lejlighed ?
Hvis du ikke har mere end du har beskrevet, så synes jeg du fra nu af skal starte med at handle ind i Sverige, og begynde at gøre alt hvad du kan for at bevise at du lever der.
Hvis jeg var jer, ville jeg ikke bekymre mig om at søge nu, i vil med stor sandsynlighed bare få et afslag, der imod ville jeg nu starte med at samle alt muligt bevise for at jeg reeelt og faktisk lever i Sverige.
(Jeg går udfra at i vil søge eftet EU regler, selv om du har skevet indlægget under danskeregler)
mvh DBS
Nej det er ikke nok. At du har betalt husleje og el til en lejlighed i Sverige beviser da ikke på nogen måde at i har boet i Sverige. At du har handlet alle dagligvarer og møbler osv i Danmark igennem hele perioden "beviser" egentlig mere overvor us, at du/i aldrig har haft faktisk og reelt ophold i Sverige, men udelukkende har lejet en lejlighed som i aldrig har benyttet. Det er sådan som det vil se ud for us....Jeg siger ikke at det er hvad i har gjort, kun hvad det SER UD til at i har gjort når man skal dømme ud fra de kvitteringer i præsenterer.OmarB skrev:Jeg har boet i sverige siden marts 2012..
Jeg arbejder i dk..
Hvordan er du kommet frem og tilbage hver dag fra Sverig til Danmark?
Hvis man bor i Sverige og køber alle sine vare i danmark, så er man enten lidt fat svag , for varene er billigere i Sverige eller er man bare ude på at snyde ... og det kommer man ikke langt med . Så der et at bo i Sverige og selvfølgelig købe sine vare hvor de er billigst .
Men ellers held og lykke ,
Men ellers held og lykke ,
Closed1 jeg synes efterhånden du har en strid tone herinde, som virker meget ubehagelig når man tænker på dette er et forum for folk der har brug for hjælp og ikk for at blive pointeret at man er fatsvag! Og desuden er varerne ikke altid billigere i Sverige, så kan man diskutere om hvorvidt det er bedst at handle i Sverige pga. dokumentation, men man behøver ikke at gøre grin med folk der åbenbart ikke er helt inde i tingene som du ser ud til at være!
Der er bare mange der prøver at snyde og det kommer men ikke langt med . Og det går også ud over alle dem som ikke snyder.
og forøvrigt er det ikke ment som noget personligt .
og forøvrigt er det ikke ment som noget personligt .
@oca1234, Jeg går ud fra, at closed1 mener, at sådan ville US se på det. Det er ikke nødvendigvis hans egen mening om OmarB.
Enig, ville også gå i gang nu med at samle dokumentation, før I søger.. det er trods alt kun få måneder ekstra, det handler om, før I kan gå i gang med at søge ophold i DK.
Og bryder mig heller ikke om din tone Closed1.. det er fint, at vi alle har en mening, men man behøver ikke at kalde hinanden ting og sager og beskylde folk for at snyde uden overhovedet at vide noget om deres situation. Man kommer her for at få hjælp og vejledning, ikke for at blive nedgjort.
Og bryder mig heller ikke om din tone Closed1.. det er fint, at vi alle har en mening, men man behøver ikke at kalde hinanden ting og sager og beskylde folk for at snyde uden overhovedet at vide noget om deres situation. Man kommer her for at få hjælp og vejledning, ikke for at blive nedgjort.
Hej,
jeg vil også have den fornøjelse at udtrykke min mening.
Closed1: Jeg synes personligt ikke, at det er i orden, at du bruger denne tone for mange medlemmer herinde. Jeg har læst det flere gange, og det får mig ikke lyst til at skrive - fordi jeg er bange for, at du gør grin af det eller regner mig med at være ikke særlig klog (dette er især for "fremmede navne"). Det irriterer mig gevaldigt! Jeg ved ikke, hvem du er, og det er også ret ligegyldigt - men det er ikke altid, man forstår dine humør eller synes de er sjove - så plz vil du være sød at respektere folks indlæg. Folk har brug for hjælp, og hvis man har mulighed for at hjælpe, hvilket du tit gør (det synes jeg er rigtig flot!), så synes jeg, at kommunikationen skal være præget af respekt -ellers så skal man ikke skrive.
jeg vil også have den fornøjelse at udtrykke min mening.
Closed1: Jeg synes personligt ikke, at det er i orden, at du bruger denne tone for mange medlemmer herinde. Jeg har læst det flere gange, og det får mig ikke lyst til at skrive - fordi jeg er bange for, at du gør grin af det eller regner mig med at være ikke særlig klog (dette er især for "fremmede navne"). Det irriterer mig gevaldigt! Jeg ved ikke, hvem du er, og det er også ret ligegyldigt - men det er ikke altid, man forstår dine humør eller synes de er sjove - så plz vil du være sød at respektere folks indlæg. Folk har brug for hjælp, og hvis man har mulighed for at hjælpe, hvilket du tit gør (det synes jeg er rigtig flot!), så synes jeg, at kommunikationen skal være præget af respekt -ellers så skal man ikke skrive.
Nu er det faktisk ikke sådan at jeg gør grin med fremmede navne , alene bare det at du kan nævne at jeg skulle gøre grin med fremmede navne gør da at du slet ikke engang tænker over at jeg selv er gift med en fra et 3 land . Men man kunne måske læse hvad jeg skriver i stedet for at kun at læse teksten overfladisk. Og nogen gange er der faktisk grund til at sætte spørgsmål ved det der somme tider bliver spurgt om !
Men god påske alle sammen.
Men god påske alle sammen.
closed1 har jo sagt "og forøvrigt er det ikke ment som noget personligt".
Og man skal være realistisk - hvis US kigger skævt på noget, skulle det anerkendes for trådstaterens skyld. Vi bør ikke skyde budbringeren, bare fordi han kommer med dårlig men realistisk nyhed.
Og man skal være realistisk - hvis US kigger skævt på noget, skulle det anerkendes for trådstaterens skyld. Vi bør ikke skyde budbringeren, bare fordi han kommer med dårlig men realistisk nyhed.
Vi beder om en god kommunikation - det er da ikke meget at forlange.
Ok, jeg synes, at vi skulle spørge trådstarteren. Hvad siger du, OmarB? Var closed1s tone for strid? Det er dig, som bad om hjælp. Føler du, at du fik hjælp, eller var du fornærmet?