Måske har du ret soreng, kan bare forholde mig til at vi er mange hvor den anden forældre aldrig er blevet kontaktet, da barnet i kraft af sin alder har opnået særbarnstatus. Kan da godt være de bruger tid på at tjekke op på et barn over 6 år.... men da barnet i kraft af sin alder har opnået selvstændigt tilknytning til dk og der dermed tages hensyn til barnets tarv alene i kraft af alderen. vi blev informerede om at det var omsonst at vedlægge dokumentation på det, da det ikke ville have en betydning.... vi valgte så alligevel at lave en samværserklæring hvor hans far og jeg skrev under på, med vidne af sønnes klasselære, denne vedlagde vi ansøgningen...
Hvis vi kikker på fleisher ( en bruger herinde) sagen var det jo lige her det spændene lå da barnet kun var 6 år, og ikke havde nævnværdige samvær med sin biologiske far og ikek hvade haft det i et par år, der var i ansøgningen blevet bedt om at der søges med disp pga særbarn, her var der blevet givet i kraft af barnets alder disp..
På us hjemmeside fremgår det jo også at barnet i kraft af sin alder kan opnår særbarn. her kikkes der så ikke på samværet.
Kender en del sager herigennem hvor den anden forældre aldrig har hørt fra us, og hvor us ikke har undersøgt samværets omfang, da barnet var over den alder hvor man kan henvise familien til at leve et andet sted end i dk... den aldre ligger ved min 6 år (testede fleisher)
På vores brev fra us fremgår det også at dispentation er givet da barnet i kraft af sin alder bliver betegnet som særbarn...og altså ikke pga samværet med en anden forældre...
Så min pointe er at det ikke altid fastslåes....eller har nogen betydning for om der gives disp eller ej

....fleisher sagen er jo et pænt bevis på at man på et barn på 6 år født i dk, kun taler dansk gåer i dansk børnehave på ansøgningstidspunktet faktisk kan opnår disp pga særbarn, og her var den biologiske far aldrig indblandet...
til alle der er i tvivl om reglerne så læs her.

så kan det være i bliver beroliget
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... -boern.htm