tilknytningskravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

skaanebo

Re: tilknytningskravet

Indlæg af skaanebo » 15.02.2013 14:02:20

Ja, du begynder med at flytte til Sverige. Dernæst indgiver din ægtefælle ansøgning om opholdskort til Migrationsverket efter EU-reglerne. Dermed lovliggøres hans ophold i Sverige.

Der skal ikke søges visum til Danmark. I skal blive boende i Sverige i en periode, og efter ca. 3 måneder i Sverige, kan I indgive ansøgning til Danmark om at få et forhåndstilsagn om et dansk opholdskort. Vent med at flytte, indtil det er bevilget.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.02.2013 14:03:13

Den nævnte vejledning kan sikkert være udmærket, men ÆUG har sine egne vejledninger, som du finder under menupunktet "rådgivning". Så start da med at læse, hvad der står der om at "flytte til Sverige/EU-land".

Det er ikke raketvidenskab, da der jo netop er tale om fri bevægelighed og en rettighed, du har som EU-borger. Ligesom du som dansk statsborger helt frit kan bestemme, om du vil bo i Odense eller på Bornholm. Det "svære" er derfor ikke reglerne men at finde et sted at bo.

soreng

Indlæg af soreng » 15.02.2013 14:12:03

mia_2012 skrev:okay skanebo
nu går vi i gang med eu reglerne
jeg vil vide om jeg har forstået rigtigt?!
Jeg skal bo i Sverige og gøre brug af eu reglerne det er nemst og hurtigere end at søge visum til DK og hermed søge igen om FS
Det er ikke LETTERE.

Det letteste vil være at din mand får visum til at besøge dig i Danmark, og i så søger om familiesammenføring i Danmark mens han er her. Så får han processuelt opholdstilladelse mens jeres sag bliver behandlet.
Men det kræver at han får et turistvisum til at besøge dig (hans kone), og for at få det skal han nok ikke blive taget i at være illegalt i Sverige, da han så nok får en visumkarantæne til Schengen.

Kan han ikke få visum til at besøge dig i Danmark, er EU løsningen jeres ENESTE løsning, hvis i ikke vil bo i hans hjemland.

Men hvem har fortalt dig at han ikke kan få visum. Hvilket land er han fra?

mia_2012

Indlæg af mia_2012 » 15.02.2013 14:26:44

Fra Irak
udlændingestyrelsen visum kontoret en dame jeg talte med for nogle måneder siden, hun sagde det er næsten umulig for ham at søge visum, fordi Irak er den landegruppe som bla bla bla- altså næsten ikke lade sig gøre.
så sagde jeg det er så håblyst som jeg kan høre det du siger. så sagde hun ja det må man sige.

jeg vil gerne bo i Irak meget gerne, men situationen i Irak er ikke sådan at man kan leve i fred. Jeg brænder for at bo I Irak men nej det er håblyst.
Jeg tænkte at bo i de kurdiske område i Irak, men kurdiske område er værre end bagdad der er også uroligheder i den kurdiske dele.
Jeg tror ikke folk vil bo langt fra sit land og kultor og sprog og religion hvis man havde den frihed som man har i europa. det behøver ikke være så meget frihed som europa, men bare man kunne leve et liv uden at frygte døden hver dag. vi ved retter sagt allllllllllllllle ved IRAK er kaput her og nu... :(

soreng

Indlæg af soreng » 15.02.2013 14:38:02

Han er din mand/i er gift ikke?

Så skulle der da ikke være noget stort problem i at han fik visum til at besøge dig, selv om han er fra Irak.

Irak er i gruppen af Asyllande.

Følgende er fra nyidanmark.dk

Til statsborgere fra landene i asyllandegruppen gives der normalt kun visum til ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre. Ved faste samlevere forstås ansøgere, der kan dokumentere, at de har boet sammen med den herboende vært i et fast samlivsforhold på fælles bopæl i mindst 1½ år.

Så hvis i er gift, burde der da ikke være noget problem i at han får visum.
Det virker altså til at det eneste i skulle have gjort, var at søge om visum. :wink:

mia_2012

Indlæg af mia_2012 » 15.02.2013 14:43:17

ejjjjjjjjjjjjj hvor surt

jo vi r gift. men har ikke boet sammen i så mange måneder. kun knap 2 måned fordi jeg kom tilbage til DK. altsåååååå hvor surt... Udlændingestyrrlsen er fuld af løgeen . ringer nu med det samme hvorfor de havde sagt han ikke kunne få visum... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 15.02.2013 14:55:06

Man skal ALDRIG stole på mundtlige informationer. Man skal ALTID sørge for at få noget på skrift, hvis man skal kunne stole på det, man bliver informeret om. Du får intet ud af at klage til US nu. Se at kom videre. Og opret en ny tråd om EU-regler, hvis det er det, som bliver jeres løsning.

mia_2012

Indlæg af mia_2012 » 15.02.2013 14:59:47

Jeg havde prøvet skríve til dem mange gange. til aegtefaelle@us.dk
men fik intet svar fra dem.
Jeg ved godt at mundtlig skal man aldrig stole på... men skriftligt fik jeg hellere ikke svar...

Jeg er træt i hovedet men giver slet slet ikke op..
Jeg skal bare tænke lidt over om det skal være eu eller dansk regler...
hvis eu er lettere og HURTIGERE så er det eu ... men vender tilbage

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK

mia_2012

Indlæg af mia_2012 » 15.02.2013 16:16:34

min mand spørge om, hvis han tager hjem til Irak og at jeg flytter til sverige og bruger eu reglerne...
efter jeg sender familiesammenføring efter eu reglerne ind, er der krav eller skal min mand tage til en svensk ambessade for at tage biometri eller tage billeder eller aflvere nogen dokumentationer.

eller han behøver slet ikke gør noget bare vente der hjemme !?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 15.02.2013 16:22:14

Hvis I vil gøre brug af EU-reglerne, er der jo ingen grund til, at din mand rejser hjem.

Men for at skabe overskuelighed, er det nok bedre, at du opretter en ny tråd om Sverige i det underforum, som er beregnet til alt vedr. EU-regler.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 16.02.2013 11:55:57

Mia med al respekt, den information om, hvem der som udgangspunkt kan få visum, står helt tydeligt og klart på US hjemmeside, og teksten fylder ikke mere end cirka 10 linier. Så hvorfor har du brug for, at de skal skrive det til dig på en email, eller fortælle dig det i telefonen?

Du må altså lære at finde sådanne simple informationer på internettet selv, og herunder ikke mindst på offentlige myndigheders hjemmesider. Ellers får du et svært liv i det digitale samfund, vi efterhånden lever i.

Indtil for knap 1½ år siden var der en særligt skærpet visumpraksis for statsborgere fra Irak. Og måske har den "dame", du talte med i telefonen, ikke været klar over, at det er blevet ændret.

Besvar