Klage og JM behandlingstid

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DK-US

Klage og JM behandlingstid

Indlæg af DK-US » 30.12.2012 14:46:02

Afslaget på FS efter DK regler kom efter kun 32 dage. Hun skal være ude af landet d. 2. januar. Jeg søgte om dispensation for at have modtaget kontanthjælp for under 3 år siden og 50.000,- låst på en bankkonto.

Jeg har indsendt en e-mail klage til JM, og hvis jeg ringer her d. 2. januar når de åbner igen, og opnår at få udsat hendes udrejse indtil klagen er behandlet, og evt. samtidig sørger for at få de 50.000,- så det kun er 3-års reglen der søges dispensation for, hvor længe tror i så det tager for dem at behandle klagen? Og tror i at det vil gøre en forskel at jeg skaffer de 50.000,-?

Vi fik i øvrigt afslag primært pga. 3-års reglen, og jeg har indsendt en udtalelse fra min læge til klagen til JM (vi fik afslag før jeg fik indsendt den ansøgningen).

soreng

Re: Klage og JM behandlingstid

Indlæg af soreng » 30.12.2012 15:10:02

DK-US skrev:Afslaget på FS efter DK regler kom efter kun 32 dage. Hun skal være ude af landet d. 2. januar. Jeg søgte om dispensation for at have modtaget kontanthjælp for under 3 år siden og 50.000,- låst på en bankkonto.

Jeg har indsendt en e-mail klage til JM, og hvis jeg ringer her d. 2. januar når de åbner igen, og opnår at få udsat hendes udrejse indtil klagen er behandlet, og evt. samtidig sørger for at få de 50.000,- så det kun er 3-års reglen der søges dispensation for, hvor længe tror i så det tager for dem at behandle klagen? Og tror i at det vil gøre en forskel at jeg skaffer de 50.000,-?
Normalt får man ikke udsat ens udrejse dato ved at klage, med mindre der er tale om at der er børn involveret. Og at du over telefonen skulle kunne få en medarbejder i JM til at give din kone processuelt ophold mens klagen bliver behandlet, er MEGET usandsynligt (man skal jo aldrig sige noget 100%, men jeg vil sige med 99,99999999999999% sikkerhed).

De 50.000 kroner vil ikke gør nogen som helst forskel. Får i dispensation, får i for de ting der kan dispenseres for, og vil ikke blive opkrævet de 50.000 kroner alligevel.
DK-US skrev:Vi fik i øvrigt afslag primært pga. 3-års reglen, og jeg har indsendt en udtalelse fra min læge til klagen til JM (vi fik afslag før jeg fik indsendt den ansøgningen).
Der er altså nok ingen vej udenom at din kone sætter sig på et fly på tirsdag. I har ikke lyst til at overskride udrejsedatoen. Især fordi at din kone jo bare kan komme tilbage og "besøge" dig igen om 3 måneder, da hun jo er visumfri, så det betyder ikke noget for hende at man ikke kan søge om visum når man har en sag om opholdstilladelse under behandling.
Det vil dog kunne betyde noget for hendes muligheder for at indrejse Schengen, hvis hun ikke har overholdt hendes udrejsefrist.

Hvor længe det vil tage at behandle klagen er der nok ikke nogle der umiddelbart kan sige. US skal jo givet have deres egne læger eller lign til at kigge på de udtalelser du har vedlagt, måske få supplerende oplysninger osv. Men først og fremmest kommer det jo helt an på "tyngden" af den ekstra udtalelse du har sendt til JM, og som jeg husker fundiver's umiddelbare kommentar efter at du havde sendt det til rådgivningen, så var det umiddelbart ikke noget der virkede til at ændre det store, så om jeres klage overhovedet vil blive accepteret er jo også noget der skal tages højde for.

DK-US

Indlæg af DK-US » 30.12.2012 15:14:58

Okay. Jeg havde håber at min udtalelse fra min læge om mine psykiske problemer og tilstand ville kunne give en udsættelse.

soreng

Indlæg af soreng » 30.12.2012 15:25:17

Det havde du allerede fået at vide at det nok ikke ville i denne tråd havde du ikke?
viewtopic.php?f=6&t=11074

Ja undskyld hvis jeg med den kommentar lyder lidt hård, men reglerne er altså de samme som da du spurgte om noget af det samme for 1½ uge siden. :-)

Men hvis vi skal prøve at hive nogle enkelt mere positive ting ud af denne ærgelige situation, så er det at din kone er amerikaner, og dermed ikke er visumpligtig til Schengen. Det betyder at hun (i fald at JM på baggrund af din klage vælger at genåbne jeres ansøgning), stadigvæk kan komme og besøge dig i 90 dage om en 3 måneders tid, da hun modsat dem der er visumpligtigt, godt kan rejse til Schengen mens jeres sag bliver behandlet.

Det er en brandærgelig situation i er i, der smadrer nytåret for jer, men sørg nu for at overholde den udrejsefrist din kone har fået!

DK-US

Indlæg af DK-US » 30.12.2012 15:33:46

Jo det var det vel egentlig, men jeg havde bare forstået det som at der normalt ikke gives forlængelse, og det var nok til at jeg overvejde at prøve.

USA er desværre ikke en mulighed for os eller hende, så vi forsøger os nok med England i stedet for. Det vil være en hård tur for mig psykisk, men der er som sagt ikke rigtig andre muligheder, medmindre vi fik en forlængelse. Økonomisk er vi også helt ude i marken med 3 måneders opsigelse osv. på vores lejlighed her i DK, så der er rigtig mange ting der gør at vi kommer i en dårligere og dårligere position, som stort set alt ville kunne gå væk hvis vi kunne blive i DK. Derfor har jeg nok forsøgt at få det til at lykkedes mere end hvad der var nødvendigt. Men jeg forstår nu godt din "hårde tone" (som nu egentlig ikke virkede hård, bare ærlig) :)

soreng

Indlæg af soreng » 30.12.2012 15:47:32

DK-US skrev:Jo det var det vel egentlig, men jeg havde bare forstået det som at der normalt ikke gives forlængelse, og det var nok til at jeg overvejde at prøve.
Det gør der NORMALT heller ikke. Men der er ingen herinde der kan sige at med 100% vil du ikke få, eller få, forlængelse. Men mit gæt vil være at med 99,9% vil du ikke få, og slet ikke i telefonen på onsdag (skrev jeg ikke tirsdag før? :? ).

Men ja i bliver nok nød til at finde en måde at "overleve" på indtil at det er 3 år siden du har modtaget kontanthjælp. Hvordan det passer jer bedst at gøre det ved i bedst.
Men godt nytår under alle omstændigheder :-), selvom det nok ikke lige er den bedste tid nogensinde for jer. :(

DK-US

Indlæg af DK-US » 30.12.2012 17:04:25

Vi skal nok klare den. Modgang gør stærkere and all that :)

Godt nytår til dig også :)

Besvar