Bøde for ikke at gå med opholdskort???

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Bøde for ikke at gå med opholdskort???

Indlæg af fundiver199 » 05.10.2012 07:30:16

PS. Da jeg rejste rundt i Tyrkiet for 22 år siden, var det fast praksis, at hotellerne insisterede på, at udenlandske gæster deponerede deres pas i receptionen, indtil der var checket ud og betalt.

Og hvordan det så harmonerer med, at politiet omvendt kræver, at en turist skal rende rundt med passet på sig hele tiden, det kan man jo så tænke lidt over. Og også derfor tager jeg det ikke så seriøst, at udlændinge de fleste steder forventes at slæbe rundt på deres pas hele tiden, så politiet kan kontrollere det, hvis det da ikke i mellemtiden er blevet stjålet eller blevet væk.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 05.10.2012 07:59:00

Et godt råd er, altid at have en fotokopi af sit pas på sig, hvis man afleverer originalen på hotellet.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 05.10.2012 12:41:36

@ fundiver, det var dengang. Nu vil de bare have det så de kan tage en fotokopi, så får man det tilbage straks. Forøvrigt er det ikke kun udlændinge, som skal aflevere 'kimlik' (id), også tyrkere skal aflevere et eller andet billed-id til kopiering.

Her skal jeg ofte bruge mit pas, da min opholdstilladelse IKKE gælder som id-kort, selv om der er både billede, navn, civilstand, fødselssted og -dato, adresse og mine forældres fornavne i :roll: Derfor har jeg det altid med.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar