Turistvisum til tyrker
Re: Turistvisum til tyrker
Godt at den nåede frem dernede. Ja vi er gift i Tyrkiet. Jeg har talt med ambassaden og der lød det som om det er ok med en mailet kopi af vores ægteskabsbog + mailet ansøgningen til min mand + maile sygeforsikringen. Det eneste vi mangler nu er at reservere flybilletten til ham 
Ej ok, synes de er så tåbelige dem i Ankara.De siger så meget forskelligt at man bliver forvirret af det.
De sagde til mig at kopi af ægteskabsbogen duede ikke. Det skal absolut være orginalen. Det var også derfor jeg var nød til at sende min med post.
Og har du mailet det hele både til din mand og ambassaden? Jeg har mailet det hele til min mand, men det eneste jeg har mailet til Ankara var Invitationen.
Og har i ordnet rejsesygeforsikringen, eller gør i det i Ankara. Min mand ordner det i Ankara, det er også billigere.
De sagde til mig at kopi af ægteskabsbogen duede ikke. Det skal absolut være orginalen. Det var også derfor jeg var nød til at sende min med post.
Og har du mailet det hele både til din mand og ambassaden? Jeg har mailet det hele til min mand, men det eneste jeg har mailet til Ankara var Invitationen.
Og har i ordnet rejsesygeforsikringen, eller gør i det i Ankara. Min mand ordner det i Ankara, det er også billigere.
Nej har kun mailet invitation + kopi af ægteskabsbog + kopi af mit pas + lønseddel til Ankara. Resten er mailet til min mand. Jeg har klaret forsikringen hjemmefra til ham og mailet til ham sammen med det andet. Så nu er det bare den tåblige flyreservation vi mangler.
Synes det er noget bavl at de siger noget forskelligt på ambassaden.
Synes det er noget bavl at de siger noget forskelligt på ambassaden.
Har din mand været i Ankara? håber ikke i får problemer med hensyntil ægteskabsbogen. For min veninde har også søgt, og Ankara siger at de ikke accepterer kopi.
Nej han ville ringe til dem idag men jeg har ikke lige fået talt med ham endnu. Det er da for lang ude at de vil have bogen når nu jeg har den i danmark og vi jo er registreret som ægtefolk i både dk + tyrkiet. Men det må jeg lige undersøge
Hej stinchen
vil du fortælle os hvordan det er gået, når i har klaret jeres sag mht visum.
vil du fortælle os hvordan det er gået, når i har klaret jeres sag mht visum.
Aftale
. Nu har vi langt om længe fået styr på de billetreservationer. Sikke noget bøvl
Hej i to 
Jeg står selv i den situation at min forlovede og jeg gerne vil søge visum for at han kan komme på besøg.
Er i første gangs søgende? Jeg har hørt det er skide svært at få visum til DK - er dette sandt? Skulle det være nemmere at få visum til DK, hvis man er gift?
Jeg er bare lægestuderende og han har lidt freelance arbejde i Alanya havn.
Har jeres mænd fast arbejde med det der arbejdsforsikring (sigorta) eller hvordan?
Vi har ikke så mange penge og har heller ikke den der sigorta så jeg ved ikke om vi burde søge om visum eller ej.. Vi har været sammen siden august 2007 og synes snart der må ske noget nyt men jeg føler mig pænt lost og ved ikke hvad der er bedst?
Hvis man nu søger og får afslag, ser det så dårligt ud hvis man søger igennem sverige eller tyskland efterfølgende?? Det gør det vel, med mindre de ikke har informationerne om at man har søgt...
Håber i kan komme med nogle hjælpende ord.
Mange gange held og lykke med jeres visum søgning - håber i får det uden problemer.
Mvh, Sarah
Jeg står selv i den situation at min forlovede og jeg gerne vil søge visum for at han kan komme på besøg.
Er i første gangs søgende? Jeg har hørt det er skide svært at få visum til DK - er dette sandt? Skulle det være nemmere at få visum til DK, hvis man er gift?
Jeg er bare lægestuderende og han har lidt freelance arbejde i Alanya havn.
Har jeres mænd fast arbejde med det der arbejdsforsikring (sigorta) eller hvordan?
Vi har ikke så mange penge og har heller ikke den der sigorta så jeg ved ikke om vi burde søge om visum eller ej.. Vi har været sammen siden august 2007 og synes snart der må ske noget nyt men jeg føler mig pænt lost og ved ikke hvad der er bedst?
Hvis man nu søger og får afslag, ser det så dårligt ud hvis man søger igennem sverige eller tyskland efterfølgende?? Det gør det vel, med mindre de ikke har informationerne om at man har søgt...
Håber i kan komme med nogle hjælpende ord.
Mange gange held og lykke med jeres visum søgning - håber i får det uden problemer.
Mvh, Sarah
-
fundiver199
Visumansøgninger til Danmark behandles efter en rimelig fast praksis, og for personer fra lande i immigrationslandegruppen er udgangspunktet, at der kan gives visum til at besøge en kæreste. Så chancen for, at en ansøgning bliver imødekommet, er nok mindst 95% hvis ikke 99%.
Til gengæld er det helt rigtigt, at man ikke kan "shoppe" rundt mellem de forskellige schengenlandes ambassader, efter man har fået afslag på visum til et af schengenlandene.
Til gengæld er det helt rigtigt, at man ikke kan "shoppe" rundt mellem de forskellige schengenlandes ambassader, efter man har fået afslag på visum til et af schengenlandene.
Hej Sarah
nej vi har ikke prøvet det før, så det er også første gang vi prøver det. Jeg tror det er nemmere at få visum hvis man er gift, men jeg tror bestemt ikke han får problemer selvom i "kun" er kærester. Hvis altså,i "bare" skaffer alt det materiale ambassaden forlanger !!
Jeg har tegnet en forsikring til min mand som gælder her i DK men ja han har en sigorta der gælder i Tyrkiet.
Hold da op jeg tager hatten af for at i har været kærester så længe på lang distance for det er da bare hårdt.
nej vi har ikke prøvet det før, så det er også første gang vi prøver det. Jeg tror det er nemmere at få visum hvis man er gift, men jeg tror bestemt ikke han får problemer selvom i "kun" er kærester. Hvis altså,i "bare" skaffer alt det materiale ambassaden forlanger !!
Jeg har tegnet en forsikring til min mand som gælder her i DK men ja han har en sigorta der gælder i Tyrkiet.
Hold da op jeg tager hatten af for at i har været kærester så længe på lang distance for det er da bare hårdt.
@Stinchen - Ja, det er heller ikke til at holde ud længere. Jeg føler bare, at der må ske noget og snart ellers går jeg ned med flaget.Stinchen skrev:Hej Sarah
@Fundiver - jeg er bare bange for han får afslag fordi han ikke har et fast job. Vil jo ikke have US tror han kommer og bliver i DK - for det gør han ikke men hvis de ikke føler, der er noget, der knytter ham til tyrkiet får han jo afslag. Han bor til leje men ejer en helt ny motorcykel, som han er monster glad for - men det er så også det eneste, udover en masse familie... Ved ikke om det er nok tilknytning??
Grundet til vi ikke har søgt tidligere har også været fordi han har haft fast job men så har hans arbejdsgiver stoppet hans arbejdsforsikring uden at sige det til min forlovede så vi havde ikke de 3-4 sammenhængende måneder, som han skulle vise. Der har bare, år efter år, været problemer med den arbejdsforsikring, som har gjort, at vi ikke kunne søge og nu er jeg ved at være træt af det...
-
fundiver199
Det kommer an på, hvilken slags immigrationsrisiko, man formoder, at der kan være tale om. Hvis "risikoen" er, at han måske vil gifte sig med dig og søge familiesammenføring, er det ikke noget problem. Men hvis man vurderer, at der er en klar risiko for, at det egentlige formål med rejsen er, at han skal arbejde sort i sin brors kiosk og blive her, efter visum er udløbet, så får han afslag.
Med kærester vil man normalt gå ud fra, at der især er "risiko" for ægteskab og familiesammenføring, så derfor kan kærester fra immigrationslandene som regel godt få visum, selvom de har svage tilbagevendendelsesforudsætninger og eksempelvis er arbejdsløse.
Mange sender vel også i den sitaution penge til deres kæreste, som også af den grund må antages at være mindre desperat efter at arbejde sort i Schengen til 50 kroner i timen. Så det kan sagtens forholde sig sådan, at din kæreste godt kan få visum til at besøge dig men ikke til f.eks. at besøge sin bror eller sine forældre i Danmark, hvis han er over 18 år, idet man vil antage, at den sidstnævnte form for besøg er forbundet med langt større risiko for illegal immigration og illegalt arbejde.
Med kærester vil man normalt gå ud fra, at der især er "risiko" for ægteskab og familiesammenføring, så derfor kan kærester fra immigrationslandene som regel godt få visum, selvom de har svage tilbagevendendelsesforudsætninger og eksempelvis er arbejdsløse.
Mange sender vel også i den sitaution penge til deres kæreste, som også af den grund må antages at være mindre desperat efter at arbejde sort i Schengen til 50 kroner i timen. Så det kan sagtens forholde sig sådan, at din kæreste godt kan få visum til at besøge dig men ikke til f.eks. at besøge sin bror eller sine forældre i Danmark, hvis han er over 18 år, idet man vil antage, at den sidstnævnte form for besøg er forbundet med langt større risiko for illegal immigration og illegalt arbejde.
Hej igen.
Ja, formålet med besøget er vel også, at han skal møde min familie og at vi så, på et tidspunkt - ikke nødvendigvis ved første besøg, skal giftes. Det havde jeg også tænkt mig at skrive i invitationen men var i tvivl om det var en dårlig ide..
Han har ingen familie og kender ingen i DK så ingen risiko for han går 'under jorden'.
Vi kan vel ikk gøre andet end at prøve - kan ikke holde ud at skulle leve sådan her mere.
Tak for hjælpen.
Hilsen, Sarah
Ja, formålet med besøget er vel også, at han skal møde min familie og at vi så, på et tidspunkt - ikke nødvendigvis ved første besøg, skal giftes. Det havde jeg også tænkt mig at skrive i invitationen men var i tvivl om det var en dårlig ide..
Han har ingen familie og kender ingen i DK så ingen risiko for han går 'under jorden'.
Vi kan vel ikk gøre andet end at prøve - kan ikke holde ud at skulle leve sådan her mere.
Tak for hjælpen.
Hilsen, Sarah
-
fundiver199
Skriv at formålet med besøget er at "være sammen med kæreste og møde hendes familie og venner samt se Danmark". Men lad være med at skrive noget om evt. fremtidige ægteskabsplaner, da det er sagen uvedkommende og kun kan bidrage til at skabe forvirring og unødvendige og besværlige spørgsmål.
Redegør i stedet for forholdets historie, hvor og hvornår I mødte hinanden, hvordan I siden har holdt kontakt etc. Ikke super detaljeret men bare i grove træk, så man får indtryk af, at det er et seriøst og reelt forhold og ikke en flirt, fra da du var på ferie i Tyrkiet i sommers.
Redegør i stedet for forholdets historie, hvor og hvornår I mødte hinanden, hvordan I siden har holdt kontakt etc. Ikke super detaljeret men bare i grove træk, så man får indtryk af, at det er et seriøst og reelt forhold og ikke en flirt, fra da du var på ferie i Tyrkiet i sommers.
Min mand var på ambassaden i ankara i dag og aflevere stakken af ting som ambassaden kræver for at få et visum. Så nu venter vi bare. Forhåbentlig er den der inden 14 dage