Hej
Jeg blev gift i Tyrkiet og er tlb i Dk. Skal sende invitation til min mand så han kan få visum og besøge mig. Er der andre relevante dokumenter man skal sende ud over invitationsblanketterne. Jeg har undersøgt mig frem til at det er der ikke, men vil spørge for sikkerhedsskyld. Skal jeg fx sende seneste 3 måneders lønseddel?
Visum til manden i Tyrkiet
-
fundiver199
Re: Visum til manden i Tyrkiet
Hvis I skriver, at du dækker alle udgifter til rejse og ophold, så ja. Ellers nej. Men så skal han til gengæld kunne fremvise en konto med 350 DKK for hver dag, rejsen varer, eller et tilsvarende beløb i f.eks. tyrkiske lira.
Re: Visum til manden i Tyrkiet
Jeg skriver, at jeg dækker alle udgifter til ophold. Jeg tror min mand skal stå for rejsen. Dvs. jeg skal fremvise de sidste 3 mdr's løn. Men jeg er nyuddannet og er i A-kasse nu.
Jeg fik elevløn frem til og med Juni måned. Fra 1.Juli var jeg nyuddannet så jeg er berettiget til at få fra A-kassen på 13.994 kr. Men da jeg har været på ferie i hele Juli måned og halvdelen af August, får jeg først dagpenge fra den anden halvdel af august måned. Jeg skal sende invitationen i septemper. Så jeg tror jeg har en lille problem?
- Jeg tænkte på at jeg vil vedhæfte elevlønsseddel for Maj, Juni, Juli(min gamle arbejsgiver kom til at sende mig lønseddel for juli måned, så den kan jeg også vedlægge selvom jeg i oprindelse ikke har fået noget) og feriepenge for august. Hvad vil i sige til det?
- Og hvor meget skal jeg kunne tjene for at bevise at jeg kan dække udgifterne for ophold.
- Er der andre ting jeg skal huske at vedlægge?
Jeg fik elevløn frem til og med Juni måned. Fra 1.Juli var jeg nyuddannet så jeg er berettiget til at få fra A-kassen på 13.994 kr. Men da jeg har været på ferie i hele Juli måned og halvdelen af August, får jeg først dagpenge fra den anden halvdel af august måned. Jeg skal sende invitationen i septemper. Så jeg tror jeg har en lille problem?
- Jeg tænkte på at jeg vil vedhæfte elevlønsseddel for Maj, Juni, Juli(min gamle arbejsgiver kom til at sende mig lønseddel for juli måned, så den kan jeg også vedlægge selvom jeg i oprindelse ikke har fået noget) og feriepenge for august. Hvad vil i sige til det?
- Og hvor meget skal jeg kunne tjene for at bevise at jeg kan dække udgifterne for ophold.
- Er der andre ting jeg skal huske at vedlægge?